Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Antivirus spild af penge?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antivirus spild af penge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antivirus spild af penge?
    Sendt: 06 Mar 2012 kl. 12:40

Er antivirus spild af penge?

Mange sikkerheds-eksperter bruger slet ikke antivirus. Den farlige kode slipper alligevel igennem.

 

 

Citat: ""Hvis du spørger den gennemsnitlige sikkerheds-ekspert om de bruger antivirus eller ej, så vil en betydelig del af dem svare at de gør de ikke," siger Jeremiah Grossman, der er teknologichef hos White Hat Security."

 

Citat: "Forklaringen er meget enkel. Hvis de bliver udsat for et angreb, så er der sandsynligvis tale om en helt ny teknik, som antivirus-programmerne ikke kan detektere. De professionelle sikkerhedsfolk sørger for at undgå mistænkelige websider og undlader at åbne vedhæftede filer - altså de ting, der typisk spreder malware."

 

Citat: "Men samtidig tilføjes det, at de fleste virksomheder sandsynligvis alligevel har brug for antivirus. For det første giver det trods alt en beskyttelse mod de fejl, som de ansatte begår - f.eks. at åbne mistænkelige filer eller besøge de forkerte websteder." Citat slut.

 

http://www.comon.dk/art/214533/er-antivirus-spild-af-penge?utm_source=newsletter&utm_medium=newsletter&utm_campaign=dispatch+372

 

Ja, det er ikke udelukkende de kriminelles skyld, at man får Virus, brugeren er ikke uden skyld.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 13:38
Virtuelle / sandbox -programmer når der skal browses, er efterhånden vejen frem, istedet for tunge resource krævende programmer som kører konstant i baggrunden.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Mar 2012 kl. 14:30
Utvivlsomt kan alt, der ikke behøver direkte indblanden fra ens egen pc'er, køre uden personlig beskyttelse, netop fordi det kan indkaples i en uafhængig virtuel/sandbox cyberverden. Browsing, cloudapps osv. Der vil vel efterhånden kun restere behov for det ved down- og upload, DVD, USB etc. Og samtidig dermed bliver der mere plads på mindre plads alligevel uden spild af energi. Eneste minus er måske, at vi ikke længere kan bruge pc'en som ekstra radiator.

Fremtid er ikke det værste man har.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Dormant Dormant skrev:

Virtuelle / sandbox -programmer når der skal browses, er efterhånden vejen frem, istedet for tunge resource krævende programmer som kører konstant i baggrunden.


dette er jeg dog ikke enig i .
jeg har aldrig prøvet Virtuel/sandbox og kommer næppe til det, da jeg ikke har tiden til og sætte mig ind i det.

firewall og antivirus (små tillægsprogrammer) er nødvendige programmer på pc.

tiden er nok den væsentlige årsag til mange sjove ting.
så skal vi lærer "nemid", så skal vi kontakte den offentlige over nettet (breve udgår)
nu skriver de også om valg over nettet, meget er væltet ned over hoved på borgeren på kort tid og de forventer stadig vi har tid i døgnet (nåede lige postkassen, som skulle graves ned og det var ingen aprilsnar !)
jeg kunne skrive mere om, hvordan daglig dagen er, men i kender det sikkert fra jeres egen daglig dag.

så derfor, HUSK firewall og antivirus, så fejl 40 kan ske .
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Maj 2012 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af Netsurferen2 Netsurferen2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Dormant Dormant skrev:

Virtuelle / sandbox -programmer når der skal browses, er efterhånden vejen frem, istedet for tunge resource krævende programmer som kører konstant i baggrunden.


dette er jeg dog ikke enig i .
jeg har aldrig prøvet Virtuel/sandbox og kommer næppe til det, da jeg ikke har tiden til og sætte mig ind i det.

firewall og antivirus (små tillægsprogrammer) er nødvendige programmer på pc.

tiden er nok den væsentlige årsag til mange sjove ting.
så skal vi lærer "nemid", så skal vi kontakte den offentlige over nettet (breve udgår)
nu skriver de også om valg over nettet, meget er væltet ned over hoved på borgeren på kort tid og de forventer stadig vi har tid i døgnet (nåede lige postkassen, som skulle graves ned og det var ingen aprilsnar !)
jeg kunne skrive mere om, hvordan daglig dagen er, men i kender det sikkert fra jeres egen daglig dag.

så derfor, HUSK firewall og antivirus, så fejl 40 kan ske .


Jamen det mener jeg da bestemt også.

http://www.nettipsforum.dk/forum_posts.asp?TID=20050&PID=124826&title=ingen-antivirus-p-pcen#124826

Det var mht. browsing, at virtuel og sandboxing kunne være et alternativ, så sandelig ikke når du bruger NemID og netbankWink Selvom man operer i et virtuelt miljø, kan oplysninger stadig snuppes hvis man taster dem ind vel og mærke. Fordelen, er ved genstart, er alt skadelig kode væk, og man står ikke med en formattering efterfølgende.Tongue
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.168 sekunder.