Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Græskarkerner
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Græskarkerner

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Græskarkerner
    Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:36
Min mor havde været forbi mig med køkkenting, fordi det var ikke det jeg havde mest af..
Mellem disse var der også andre ting, her iblandt græskarkerner.
 
Nu hvor jeg sidder og spiser en pose som snack, valgte jeg at søge på disse for at finde lidt mere info om dem, med et spænende resultat (og lidt foruroligende)..
 
Ingen tvivl om at de er sunde, men de bruges også som ormemiddel, prostatalidelser.. og søvnproblemer (åhh neeeej.. nu har jeg lige spist en halv pose. Græskarkerner Indeholder tryptofan, som er en aminosyre, der omdannes til serotonin og melatonin. Melatonin er et hormon, som primært dannes, når det er mørkt, og som hjælper os til at sove. Ouch)
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1204/sprog=1/grp=8/menu=17/
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:43
Sov godt Bindegal.LOL
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:48
Jeg har tilgengæld øl at styrke mig på LOL
 
Græskarkerners sundhedsmæssige egenskaber:
 
Søvnproblemer: aminosyren tryptofan omdannes til serotonin og melanin. Melatonin hjælper os med at falde i søvn og sove roligt og stabilt. Nogle mennesker har for lave niveauer af melatonin og dermed søvnbesvær. Ved søvnproblemer kan spises græskar kerner ½ time inden sengetid.
 
Bedre tarmflora og styrket immunforsvar: de gode kostfibre i kernerne sikrer dig et bedre tarmmiljø med flere af de gavnlige bakterier og færre af de dårlige forrådnelsesbakterier. Et godt tarmmiljø er afgørende for et effektivt immunsystem.
 
Mændenes frø: kunne man kalde græskar kernerne. De støtter nemlig prostatas sundhed og har dermed en positiv effekt på reproduktionsevnen. Kernerne forebygger prostataforstørrelser og prostatakræft og så indeholder de masser af zink, som netop er nødvendig for at sædcellerne kan bevæge sig.
 
Urinvejsproblematikker: græskar kerner er urindrivende samtidig med, de styrker blæremuskulaturen, og kan dermed anvendes mod urinvejsproblemer og blæresygdomme.
Blæreneurose opstår særligt hos kvinder efter fødsler, i klimakteriet og hos ældre kvinder og reagerer godt på græskar kerner.


Redigeret af Bindegal - 01 Dec 2010 kl. 23:48
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:52
Ja, ØL er godt.Thumbs UpLOL
Ret interessantlæsning, om Græskarkerner, skulle måske købe nogle.Wink
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:57
De smager slet ikke så dårligt..
De findes saltede og usaltede.. Men jeg spiser de usaltede, for jeg har prøvet de salte og det bliver for meget.
 
Og så er der lige det, at når man først begynder at spise dem (som jeg gør, som snack) så kan man ikke stoppe igen LOL


Redigeret af Bindegal - 01 Dec 2010 kl. 23:59
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Dec 2010 kl. 23:59
Man kunne vel også selv salte lidt.
Eventuelt "bade dem" i olivenolie først.WinkLOL
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 00:01
jo, de kan ristes også (der er mange anvendelsesmuligheder i dem).
 
Men jeg vidste ikke at de blev brugt som helseurt før nu.
 
- Jeg har også fået en hel pose med solsikke frø.


Redigeret af Bindegal - 02 Dec 2010 kl. 00:02
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 00:04
Næh, det vidste jeg heller ikke. Har faktisk kun "kendt " græskar, som syltede.Wink
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 00:05
- eller udskåret som "djævle" i halloween LOL
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Dec 2010 kl. 00:09
Ja, også det.LOL
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.201 sekunder.