Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Bærbar som ekstern  drev?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar som ekstern drev?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar som ekstern drev?
    Sendt: 10 Nov 2009 kl. 22:36
Hej hej
Nu har jeg flere gange blevet spurgt om jeg ikke kan hjælpe med at lave de her små notebooks uden cd drev i ....og så tænkte jeg ...kan man bruge en anden bærbar computer som ekstern cd drev?? og hvis man kan , hvordan ??
mvh.
 Sternberg
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2009 kl. 23:19
Kort og godt, nej det kan det ikke. Medmindre de er koblet sammen i et netværk.
Men du vil typisk have rigtig brug for et cd-drev under installation, og der er det ikke muligt pga. at cd-drevet skal mountes (monteres) af installations cd'en og det kan den ikke blive medmindre den er koblet direkte på bundkortet.

Og i dag koster en ekstern cd-drev ikke så pokkers meget, men selvfølgelig er alt relativt. Jeg synes ikke en plovmand er så pokkers meget igen, men er alligevel lidt for nærig til at bruge de penge på et eksternt drev, så derfor har jeg fundet et til 349,.- på Wupti.com
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 13:00
Hvis man endelig skulle noget, så ville det være at indlæse den som en ISO-fil og montere den med Daemon-Tools.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af mjjzf mjjzf skrev:

Hvis man endelig skulle noget, så ville det være at indlæse den som en ISO-fil og montere den med Daemon-Tools.


Den anden bærbare?
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 13:42
Jeg mener, at man kunne bruge en anden maskine med CD-drev til at kopiere CD'en til en ISO-fil med f.eks. CDBurnerXP, kopiere den til en USB-stick og derefter mounte den som virtuel CD i Daemon-Tools.
Så kan man derfra installere, som om det foregik fra CD'en, med mindre der er nogle kopisikrings-krypterings-fiksfakserier.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 14:59
Det var da ikke så tosset tænkt ... ..... men kan man det så ??? har nogen prøvet det ??
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 21:10
Jeg gjorde det med mine spil til Windows før i tiden, så jeg ikke skulle hive CDerne frem hele tiden.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 23:08
Nåå jo ja ja det har jeg også gjort med mange spil men jeg tænker om man kan installere fra en iso fil som er mountet ???
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 06:23

Tænkte denne bindegale tanke, om man ikke kunne bruge et kabel med et usb i hver ende..?

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 10:55
Fedt Binde lad os lige holde fast i den .....for det har jeg dælme osse tænkt tit... men findes sådan et stik ??? syntes jeg har ledt..og mon det ville virke så  en bærbar bliver en kæmpe usb pind hvis i forstår hvad jeg mener.Smile
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.