Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv. > Guides / tutorials
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Unødvendige opstartsprogrammer
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unødvendige opstartsprogrammer

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unødvendige opstartsprogrammer
    Sendt: 03 Apr 2014 kl. 01:22
gHacks omtaler Malwarebytes program, Malwarebytes StartUpLITE, der finder programmer, du ikke behøver at starte samtidig med Windows, men roligt kan fjerne og dermed øge opstartstiden:

Malwarebytes StartUpLITE identifies unnecessary startup programs on Windows | gHacks Technology News

gHacks fortæller dog også, at Malwarebytes viser den fuldstændige liste over de programmer, som StartUpLITE er "fodret" med, hvorfor du kan nøjes med selv at gennemgå listen uden at installere StartUpLITE.

Det er især nyttigt for de uerfarne, men en erfaren kan også være i tvivl, så værsgo:

Startups listed in StartUpLite - Unnecessary Startups - Malwarebytes Forum

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Point: 35141
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 01:42
Ja, den tog jeg også ind, ganske udmærket. Thumbs Up
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 16 Okt 2008
Point: 639
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 09:54
Citér Det er især nyttigt for de uerfarne, men en erfaren kan også være i tvivl......

http://www.bleepingcomputer.com/startups/
Mvh. Regmos
Win 11 Pro, ESET NOD 32, HMP/HMP.A (betalt), Windows Firewall Control (registreret).
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 11:31
Jeg bruger Win Patrol og hvis opstartstiden overskrider 10 sekunder, så prøver jeg Soluto Wink

https://www.soluto.com/hello-metro

Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 11:52
Bare starttiden er kortere end den tid der går fra jeg tænder computer og sætter 6 kopper kaffe over, så er jeg tilfreds og uden stress
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 12:43

Jeg har en lidt speciel opstarts proces.

Efter bad, iført undertøj, sætter jeg mig i stoler her ved PCen.

Mine sokker ligger på skrivebordet(det af træ). Trykker på startknappen, tager den ene sok, trækker den ned over tæerne, og ned over hælen, sætter hælen op på skrivebordet, vælger styresystem(8/8.1), trækker skafterne op. Næste sok, samme fremgangsmåde, så er PCen klar, på med bukserne, og i gang med dagens gøremål. På den måde har jeg heller ingen ventetid. LOL

Redigeret af El Barsko - 03 Apr 2014 kl. 12:44
Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 12:53
Der er jo også noget om det gamle mundheld : "Hvis man står og venter på, at vandet koger, så kommer det jo aldrig i kog". Med alderen har vi lært at økonomisere med tiden........og her kommer ssd disken ind i billedet - hvis man ikke er så kreativ som Jer to let tilbagelænede gutter Big smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 12:58

Det er også SSD jeg har, to styks 250 GB. Thumbs Up

Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 13:03
Alt andet ville undre mig, Barsko. Nogle af os har heldigvis stadigt trangen til at lege, som da vi var børn. Legetøjet er dog blevet lidt dyrere Thumbs UpLOL
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 13:12
Ja, netop - men det er squ skønt. LOL
Venlig hilsen El Barsko

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.137 sekunder.