Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Kan ikke opdatere
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan ikke opdatere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6273
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan ikke opdatere
    Sendt: 17 Dec 2025 kl. 01:41
Hej kære venner Smile

Jeg har nogle problemer med en Win 11 Pro der ikke vil opdatere. 

Det er denne der ikke vil gå igennem. 2025-12 Sikkerhedsopdatering (KB5072033) (26100.7462) 
Så har jeg brugt denne funkition. 

Som så henter en reparationsversion , men den stopper med ventende download Confused Og cpu står og koger. Jeg har brugt Dism tools og manuel opdatering men intet hjælper.

Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Dec 2025 kl. 03:05
Installationsfejl - 0x800f0983

Til top
nemligodt Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang

Oprettet: 17 Okt 2025
Point: 60
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Dec 2025 kl. 19:25
du bør tjekke :
C:\Windows\SoftwareDistribution

men endelig ikke pille uden at have fundet en god vejledning
måske denne
https://www.youtube.com/watch?v=MmnDg6DKnPk

jeg søgte i google med :
problem with windows update SoftwareDistribution folder

sagen er at ved opdateringsfejl hvor windows af den ene eller anden årsag ikke kan gennemføre en opdatering så kan der være efterladt korrupte filer i undermapperne. 
Hvis det er årsagen skal filerne slettes da windows ihvertfald nogen gange ikke selv kan finde på at slette disse filer. Så sker der nemlig det : at der ikke sker nogetLOL

jeg har selv prøvet det kort tid efter jeg opdaterede en labtop til windows 11
og googler du 0x800f0983 så snakker AI om netop om software distribution

jeg fandt en side som havde en hel procedure hvor det med "bare" at slette ikke blev anbefalet. Det var noget med at man kunne omdøbe mappen mm. Så skulle man flere andre ting mem adm cmd mm. Dette var løsningen for mig. DISM og SFC kan ikke gøre noget. Så hel klart : software distribution er noget at gå efter i google søgninger, så søg og tjek ud, tjek ud , læs hvad der står og vurder om beskrivelsen af løsningen virker sober og ikke "karl smart". god jagt !Smile

Redigeret af nemligodt - 19 Dec 2025 kl. 19:39
Til top
Godt i gang
Godt i gang

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Dec 2025 kl. 19:32
måske brugte jeg denne side

eller

pointen er at mappen måske slet ikke bare kan slettes.
Det vil også være uklogt bare at slette, meget bedre at omdøbe den så den evt kan gendannes. 

en anden ting med direkte sletning er man kan blive nervøs og det er en skidt ting. Nervøsitet gør at man et øjeblik kan miste overblikket for så at lave en fejl som måske også giver flere problemer. Så at at gå med en god mavefornemmelse sikrer færre fejl og misforståelser. Og ja, jeg taler selvfølgelig af EGEN erfaringLOLUnhappy

Redigeret af nemligodt - 19 Dec 2025 kl. 19:45
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Dec 2025 kl. 12:18
Mange tak for dit indlæg det kikker jeg nærmere på Smile
Til top
Entusiastisk
Entusiastisk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2025 kl. 01:08
Metoderne virkede desværre ikke Confused
Til top
Godt i gang
Godt i gang

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nemligodt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2025 kl. 17:45
Jeg går udfra at det lykkedes at slette/omdøbe software distribution og genstarte. Men du er jo langtfra alene med problemet. Masser af andre har præcis samme problem. 

man kan faktisk nulstille windows update
https://www.elevenforum.com/t/reset-windows-update-in-windows-11.3808/

så er man da sikker på at windows update er i orden

men om det giver noget ?Ermm

ellers kan man søge på 
"kb5072033" installation problem "solved"

konkrete løsninger som har endt i løsning næsten altid et skud værd.
bare ærgeligt at sådanne løsninger er svære at finde.

men held med detThumbs Up

Redigeret af nemligodt - 22 Dec 2025 kl. 17:45
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.195 sekunder.