![]() |
Postprogram eller ren webmail? |
Besvar
|
Side 123> |
| Forfatter | ||
Admin
Staff
Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Sydfyn Status: Offline Point: 4120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Postprogram eller ren webmail?Sendt: 15 Aug 2009 kl. 12:39 |
|
|
Jeg står og skal i gang med en større omlægning på husets pc. Dette inkluderer bl.a. min personlige post, som indtil videre har ligget solidt i Outlook.
Se, nu er jeg blevet ret pjattet med Gmail og Googles kalender, og så tænkte jeg om det er tiden at konvertere til ren Gmailman og dermed melde mig ud af Outlooks univers. Men, inden jeg nu falder helt af på den og er utro mod Outlook, som jeg ellers sætter stor pris på, vil jeg gerne høre, hvad I andre gør:
|
||
![]() |
||
Garfield
Entusiastisk
Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 12:53 |
|
|
jeg bruger kun Hotmail og Gmail - er også glad for kalenderne i begge programmer. Min hotmail's kalender er opsat til at sende mig en mail om dagens aftaler, altså hvis jeg har nogen.
|
||
|
garfield
|
||
![]() |
||
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 13:05 |
|
|
Et postprogram (Thunderbird), jeg vil ikke være afhængig af netadgang for at kunne læse mine mail.
|
||
![]() |
||
mjjzf
Entusiastisk
Oprettet: 16 Okt 2007 Sted: Valby Status: Offline Point: 4751 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 13:07 |
|
|
Jeg bruger begge dele. Jeg synes, at det er svært at finde en webmail, der er afbalanceret i funktioner og flashiness. Desuden har jeg flere postkonti, som jeg er glad for at kunne samle i Claws Mail. På arbejde sidder jeg jo på en totalt kontrolleret Windows-maskine; og eftersom der kun er åbnet for port 80 og lidt administrativt, så kan jeg ikke have en postklient med som Portable App.
|
||
![]() |
||
Admin
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 13:09 |
|
|
Gode pointer I kommer med dér. Ja, det ender nok med at jeg installerer Outlook 07 og henter pst-filen på ca. 1 GB ind i programmet. Måske skulle man rydde en smule op ved samme lejlighed
|
||
![]() |
||
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 14:11 |
|
|
Hej Admin,
Jeg bruger Outlook 2007 og læser, og sender alle mine mails derfra, både Gmails, og Live.dk, plus mails fra mit domæne. Outlook sluger det hele og sikkert også Yahoo mails så udmiddelbart forstår jeg ikke hvorfor du vil skifte til ren webmail. Kalenderen og planlægningsmulighederne i Outlook 2007 er da det bedste man kan få. Hvis du har problemer med at få dine webmails til at kører i Outlook, så sig til, jeg har gjort det på den måde i flere år. Redigeret af KurtE - 15 Aug 2009 kl. 14:14 |
||
![]() |
||
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 14:34 |
|
|
Kun online mailprogram. - Gammel vane fra dengang, hvor hyppige nyinstallationer af computerens operativsystem hørte til dagens orden.
|
||
![]() |
||
Admin
Staff
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 14:55 |
|
Min tanke går derfor på, om jeg ikke bare skal hellige mig online-delen, og så altid tjekke min post dér. Der sker somme tider det, at jeg ikke åbner min Outlook i flere dage. Det betyder at - når jeg åbner Outlook - det vælter ind med meddelelser hvoraf meget alligevel bare er spam.
Håber at ovenstående belyser min bevæggrund til tråden her.
|
||
![]() |
||
Guests
Guest Group
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 15:38 |
|
Jamen det lyder jo somom du allerede har besluttet dig, og sådan som du beskriver det kan der da være en vis fornuft i at tjekke din mails online. Jeg synes personligt at Outlook er mere overskuligt, men det er selvfølgelig en smags sag. Redigeret af KurtE - 15 Aug 2009 kl. 15:39 |
||
![]() |
||
e-tech
Entusiastisk
Oprettet: 14 Okt 2007 Status: Offline Point: 6927 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15 Aug 2009 kl. 15:39 |
|
|
Kun Gmail.
|
||
|
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 123> |
|
Tweet
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |