Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner |
Besvar | Side <1234> |
Forfatter | |
Garfield
Entusiastisk Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Ja, Dormant - hvis tilvalget koster penge, er den helt gal. Du kan ifølge DellCare tilvælge at få en DVD/CD med styringssystemet ved bestilling af computeren. Sådan har jeg forstået det tidligere indlæg.
|
|
garfield
|
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Jo, men alle de her firmaer, tager op til 400 Kr. for en recovery Disk hvis du ikke har en, og bestiller den fordi der er gået ged i den. |
|
Spunk
Engageret Oprettet: 21 Okt 2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 173 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Har også selv arbejdes for Dell Support og den gang for 2½ år siden, ja der fik sin Windows CD og driver CD med ved købet.
Men som så mange andre så kom Dell ind i en dårlig periode og begyndte at tage penge for support. Men jeg syntes mange menneske jammer sig hele tiden. Computer priserne er generelt i dag billigere end for 5 og 10 år siden og kan man vel godt selv købe de DVD'er der skal bruges. Alle computer producenter er i dag hårdt ramt og prøver at spare og spare. Selvfølgelig ville det jo være bedst såfremt man fik DVD'er med dag, men computer producenterne prøver jo også at få folk som har "glemt" recover til at købe nye skiver - ekstra salg. Generelt er det jo svære og svære at være kunde i dag fordi man altid skal kigge sig godt om og service efterhånden er en by i Rusland. Mvh Spunk |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hvor er det dog dejligt med al den feedback herindefra. Nu kan jeg kun tale på vegne af Dell, men hvis man ønsker at bestille en recovery disk med i sin ordre, gives der 30,00 DKK for denne. De 30,00 DKK er ikke fordi vi skal tjene det mere på kunden, men er derimod et led i Dell's grønne firmapolitik. Dell er meget engageret i at gøre sit for det internationale klima, og har derfor en lang række punkter hvor vi bestræber os på, at formindske ressource spild.Vi vil ikke fratage kunden valget om disken, men vil stadig gerne opfordre til mindst mulig spild af ressourcer. Samtidig guider vi meget gerne mindre erfarne brugere til, hvordan de så "klarer" sig uden denne disk.
Håber det gav lidt mere afklaring på hvorfor ihvertfald Dell har valgt "en medieløs" strategi.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Garfield
Entusiastisk Oprettet: 01 Feb 2008 Sted: dk Status: Offline Point: 3512 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Karina
Når du det hele er op og vende her på Nettips, skal jeg høfligst høre dig opmærksom på, at jeg gennem 8 år, ind i mellem ( mest i starten af 2004 og 2005) gjorde brug af Jeres support. ( tilkøbt valg ved hvert køb af pc) Du skriver " Samtidig guider vi meget gerne mindre erfarne brugere til, hvordan de så "klarer" sig uden denne disk. " Se, det er ikke helt korrekt, idet jeg gennem en bekendt har oplevet at blive afvist af kundesupport, selvom vedkommende havde betalt for support, med den begrundelse, at styringssystemet var install. ved købet, og nu måtte man selv klarer resten, hvis det skulle geninstalleres. Ingen hjælp, fik min bekendt. Så vidt jeg kan se på mine regninger fra Dell - er 2-3 års support ikke helt billigt. Jeg fik f.eks ikke i sin tid besked på, at software ikke var omfattet af supporten. Nu er jeg blevet klogere, men det kan måske volde problemer for nye pc-brugere. Jeg beder blot om, at man i Jeres diverse afdelinger, salg, support og teknikken - taler sammen om hvad der gælder og ikke gælder. Det handler jo på lang sigt ikke i salg om, " kun at sælge" - men også give en god service. Som gammel sælger, VED JEG det med sikkerhed. Ellers går kunderne jo bare til en anden leverandør.
|
|
garfield
|
|
Admin
Staff Oprettet: 14 Okt 2007 Sted: Sydfyn Status: Offline Point: 4028 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Også et hjerteligt velkommen fra mig.
Personligt forstår jeg ikek Dells taktik. I vælger tilsyneladende at bruge et pænt stort beløb på at have ansatte til at følge sociale medier (som dette forum) og være proaktive på dette område. Det forstår jeg godt, for det er der megen fornuft i. I vælger altså bl.a. at deltage i et forum som dette, hvor et bredt udsnit af befolkningsgrupperne deltager, og det som ofte er kendetegnende for forummer som dette, er jo netop at der er mange mennesker på forskellige niveauer, der søger hjælp. At I kan hjælpe til i forummet her, er jo herligt, men at I sparer 30 kroner på at folk selv skal få bragt recovery dvd'er i orden, er vel ikke udpræget brugervenligt. Jeg ved af erfaring, at mange kunder springer dette felt over, fordi de ikke ved hvordan de skal gøre det. Tænk på alle de menneskelige ressourcer, der skal til, for at få disse dvd'er stoppet ind på hylden. Hvis Dell fokuserede på brugervenlighed, ville firmaet vedlægge sådan en dvd i papkassen, så folk ikke skal på mavesår, hjerteflimmer og andet fælt, når uheldet er ude. I disse sekunder sidder jeg i et lokale med 16 ivrige it-kursister. Hvis jeg skulle sjusse mig frem til hvor mange der ville være i stand til at skabe sådan en recovery dvd på egen hånd, så vil tallet nok lande på 2-3 stykker. Resten vville være afhængige af hjælp. Og jeg vil betegne dette it-hold som et godt gennemsnitshold af danskere, der gerne vil dygtiggøre sig på it-området. Men! Dette er jo Dells beslutning. Jeg finder bare kommentaren "Dells grønne firmapolitik" en smule hul. Det er godt at tænke grønt, men lige netop her finder jeg ideen bruger-uvenlig.
|
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Hej Garfield Jeg beklager dybt den oplevelse du har haft med vores tekniske support tidligere, det er naturligvis ikke acceptabelt.
Der er naturligvis nogle retningslinier som gælder alle afdelinger, og som skal overholdes. Jeg er desværre bekendt med at dette ikke altid er tilfældet, og derfor tages der naturligvis også action på de konkrete sager, når vi hører om dem. Dette er også en af årsagerne til at jeg er her.
Software support er i det store ikke noget vores tekniske support håndterer, men alm. ting som recovery & system restore er noget alle forbrugere har ret til.
Allan: Mange tak for velkomsten
Jeg forstår udemærket dine synspunkter, og jeg vil også give dem videre til den respektive afdeling. Uden feedback fra vores brugere, har vi ingen chance for at forbedre os.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
El Barsko
Entusiastisk Oprettet: 02 Dec 2007 Sted: Slangerup Status: Offline Point: 34108 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Kr. 30,00 for en recovery disk må da siges, at være rimelig billigt. Men man kunne jo så gøre recovery disken til et fravalg, i stedet for et tilvalg. |
|
Venlig hilsen El Barsko
Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten... men han har det sjovere. |
|
Dormant
Entusiastisk Oprettet: 11 Feb 2012 Status: Offline Point: 575 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
30, 00 dkk hvis den bestilles sammen med computeren. Prisen er en noget anden hvis man ikke lige fik en med ved køb af computeren. Den pris er ikke umiddelbart til at finde på Dell's hjemmeside. Udover det. Hvis de 30,00 dkk ikke er for at tjene på kunden, kunne I vel lige så godt bare lade den følge med ved købet eller hvad? |
|
DellCare
Godt i gang Oprettet: 30 Apr 2012 Sted: Copenhagen Status: Offline Point: 40 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
Dormant:
Ja, de 30,00 DKK er for en recovery DVD med selve ordren. Købes den seperat skal dette ske gennem vores support, og kan købes for 200,00 DKK.
Som sagt i mine tidligere er jeg enig i fordelen ved at sende den med som standard, men som firma har Dell nu engang valgt at denne type medier indgår under grøn politik, og kun sendes med ved kundens eget ønske.
Jeg vil som tidligere nævnt tage al jeres feedback videre, men dette er ingen garanti på at tingene vil blive ændret. Det er desværre en del jeg ikke har ansvar over. Jeg kan udelukkende viderebringe brugernes forslag, meninger og holdninger videre.
|
|
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional Dell |
|
Besvar | Side <1234> |
Tweet
|
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |