Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro-aktiv hjælp til Dell maskiner

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
 Point: Emne-point: 1 Stemmer, Gennemsnit 1.00  Emne Søg Emne Søg  Emne-funktioner Emne-funktioner
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 18:44
Ja, Dormant - hvis tilvalget koster penge, er den helt gal.  Du kan ifølge DellCare tilvælge at få en DVD/CD med styringssystemet ved bestilling af computeren. Sådan har jeg forstået det tidligere indlæg.
garfield
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Garfield Garfield skrev:

Ja, Dormant - hvis tilvalget koster penge, er den helt gal.  Du kan ifølge DellCare tilvælge at få en DVD/CD med styringssystemet ved bestilling af computeren. Sådan har jeg forstået det tidligere indlæg.


Jo, men alle de her firmaer, tager op til 400 Kr. for en recovery Disk hvis du ikke har en, og bestiller den fordi der er gået ged i den.Wink

Til top
Spunk Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 21 Okt 2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 173
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Spunk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30 Apr 2012 kl. 20:22
Har også selv arbejdes for Dell Support og den gang for 2½ år siden, ja der fik sin Windows CD og driver CD med ved købet.

Men som så mange andre så kom Dell ind i en dårlig periode og begyndte at tage penge for support.

Men jeg syntes mange menneske jammer sig hele tiden. Computer priserne er generelt i dag billigere end for 5 og 10 år siden og kan man vel godt selv købe de DVD'er der skal bruges.

Alle computer producenter er i dag hårdt ramt og prøver at spare og spare.

Selvfølgelig ville det jo være bedst såfremt man fik DVD'er med dag, men computer producenterne prøver jo også at få folk som har "glemt" recover til at købe nye skiver - ekstra salg.

Generelt er det jo svære og svære at være kunde i dag fordi man altid skal kigge sig godt om og service efterhånden er en by i Rusland.

Mvh
Spunk
Til top
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 09:58

Hvor er det dog dejligt med al den feedback herindefra.

Nu kan jeg kun tale på vegne af Dell, men hvis man ønsker at bestille en recovery disk med i sin ordre, gives der 30,00 DKK for denne. De 30,00 DKK er ikke fordi vi skal tjene det mere på kunden, men er derimod et led i Dell's grønne firmapolitik. Dell er meget engageret i at gøre sit for det internationale klima, og har derfor en lang række punkter hvor vi bestræber os på, at formindske ressource spild.
 
Vi vil ikke fratage kunden valget om disken, men vil stadig gerne opfordre til mindst mulig spild af ressourcer. Samtidig guider vi meget gerne mindre erfarne brugere til, hvordan de så "klarer" sig uden denne disk.
 
Håber det gav lidt mere afklaring på hvorfor ihvertfald Dell har valgt "en medieløs" strategi.
 
 
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
Garfield Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 01 Feb 2008
Sted: dk
Status: Offline
Point: 3512
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Garfield Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 10:28
Hej Karina
 
Når du det hele er op og vende her på Nettips, skal jeg høfligst høre dig opmærksom på, at jeg gennem 8 år, ind i mellem ( mest i starten af 2004 og 2005) gjorde brug af Jeres support.  ( tilkøbt valg ved hvert køb af pc)
 
Du skriver " Samtidig guider vi meget gerne mindre erfarne brugere til, hvordan de så "klarer" sig uden denne disk. "
 
Se, det er ikke helt korrekt, idet jeg gennem en bekendt har oplevet at blive afvist af kundesupport, selvom vedkommende havde betalt for support, med den begrundelse, at styringssystemet var install. ved købet, og nu måtte man selv klarer resten, hvis det skulle geninstalleres.  Ingen hjælp, fik min bekendt.  Så vidt jeg kan se på mine regninger fra Dell - er 2-3 års support ikke helt billigt.  Jeg fik f.eks ikke i sin tid besked på, at software ikke var omfattet af supporten.  Nu er jeg blevet klogere, men det kan måske volde problemer for nye pc-brugere.  Jeg beder blot om, at man i Jeres diverse afdelinger, salg, support og teknikken - taler sammen om hvad der gælder og ikke gælder.  Det handler jo på lang sigt ikke i salg om, "  kun at sælge" - men også give en god service.  Som gammel sælger, VED JEG det med sikkerhed.  Ellers går kunderne jo bare til en anden leverandør.
garfield
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 10:30
Også et hjerteligt velkommen fra mig.
 
Personligt forstår jeg ikek Dells taktik. I vælger tilsyneladende at bruge et pænt stort beløb på at have ansatte til at følge sociale medier (som dette forum) og være proaktive på dette område. Det forstår jeg godt, for det er der megen fornuft i.
 
I vælger altså bl.a. at deltage i et forum som dette, hvor et bredt udsnit af befolkningsgrupperne deltager, og det som ofte er kendetegnende for forummer som dette, er jo netop at der er mange mennesker på forskellige niveauer, der søger hjælp. At I kan hjælpe til i forummet her, er jo herligt, men at I sparer 30 kroner på at folk selv skal få bragt recovery dvd'er i orden, er vel ikke udpræget brugervenligt.
 
Jeg ved af erfaring, at mange kunder springer dette felt over, fordi de ikke ved hvordan de skal gøre det. Tænk på alle de menneskelige ressourcer, der skal til, for at få disse dvd'er stoppet ind på hylden. Hvis Dell fokuserede på brugervenlighed, ville firmaet vedlægge sådan en dvd i papkassen, så folk ikke skal på mavesår, hjerteflimmer og andet fælt, når uheldet er ude.
 
I disse sekunder sidder jeg i et lokale med 16 ivrige it-kursister. Hvis jeg skulle sjusse mig frem til hvor mange der ville være i stand til at skabe sådan en recovery dvd på egen hånd, så vil tallet nok lande på 2-3 stykker. Resten vville være afhængige af hjælp. Og jeg vil betegne dette it-hold som et godt gennemsnitshold af danskere, der gerne vil dygtiggøre sig på it-området.
 
Men! Dette er jo Dells beslutning. Jeg finder bare kommentaren "Dells grønne firmapolitik" en smule hul. Det er godt at tænke grønt, men lige netop her finder jeg ideen bruger-uvenlig.
Til top
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 10:53

Hej Garfield

Jeg beklager dybt den oplevelse du har haft med vores tekniske support tidligere, det er naturligvis ikke acceptabelt.
 
Der er naturligvis nogle retningslinier som gælder alle afdelinger, og som skal overholdes. Jeg er desværre bekendt med at dette ikke altid er tilfældet, og derfor tages der naturligvis også action på de konkrete sager, når vi hører om dem. Dette er også en af årsagerne til at jeg er her.
 
Software support er i det store ikke noget vores tekniske support håndterer, men alm. ting som recovery & system restore er noget alle forbrugere har ret til.
 
Allan: Mange tak for velkomsten
 
Jeg forstår udemærket dine synspunkter, og jeg vil også give dem videre til den respektive afdeling. Uden feedback fra vores brugere, har vi ingen chance for at forbedre os.
 
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 11:04

Kr. 30,00 for en recovery disk må da siges, at være rimelig billigt.

Men man kunne jo så gøre recovery disken til et fravalg, i stedet for et tilvalg.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af DellCare DellCare skrev:

Hvor er det dog dejligt med al den feedback herindefra.

Nu kan jeg kun tale på vegne af Dell, men hvis man ønsker at bestille en recovery disk med i sin ordre, gives der 30,00 DKK for denne. De 30,00 DKK er ikke fordi vi skal tjene det mere på kunden, men er derimod et led i Dell's grønne firmapolitik. Dell er meget engageret i at gøre sit for det internationale klima, og har derfor en lang række punkter hvor vi bestræber os på, at formindske ressource spild.
 
Vi vil ikke fratage kunden valget om disken, men vil stadig gerne opfordre til mindst mulig spild af ressourcer. Samtidig guider vi meget gerne mindre erfarne brugere til, hvordan de så "klarer" sig uden denne disk.
 
Håber det gav lidt mere afklaring på hvorfor ihvertfald Dell har valgt "en medieløs" strategi.
 
 


30, 00 dkk hvis den bestilles sammen med computeren. Prisen er en noget anden hvis man ikke lige fik en med ved køb af computeren. Den pris er ikke umiddelbart til at finde på Dell's hjemmeside.

Udover det. Hvis de 30,00 dkk ikke er for at tjene på kunden, kunne I vel lige så godt bare lade den følge med ved købet eller hvad?Wink


Til top
DellCare Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 30 Apr 2012
Sted: Copenhagen
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DellCare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Maj 2012 kl. 13:19
Dormant:
Ja, de 30,00 DKK er for en recovery DVD med selve ordren. Købes den seperat skal dette ske gennem vores support, og kan købes for 200,00 DKK.
 
Som sagt i mine tidligere er jeg enig i fordelen ved at sende den med som standard, men som firma har Dell nu engang valgt at denne type medier indgår under grøn politik, og kun sendes med ved kundens eget ønske.
 
Jeg vil som tidligere nævnt tage al jeres feedback videre, men dette er ingen garanti på at tingene vil blive ændret. Det er desværre en del jeg ikke har ansvar over. Jeg kan udelukkende viderebringe brugernes forslag, meninger og holdninger videre.
 
 
Karina Hansen
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.