Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Internettet
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Problemer med IE8
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med IE8

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med IE8
    Sendt: 19 Mar 2009 kl. 21:00
Det tog ikke mange sekunder, før de første problemer med IE8 dukkede op. En gul bjælke skriver: Tilføjelses-programmer er i øjeblikket slået fra i Internet Explorer. Og når jeg klikker på bjælken for at slå dem til, kommer der er nyt vindue med en liste over dem. Og den siger, at de er slået til. Dog er det et rødt stopskilt over selve overskriften "Værktøjslinjer og udvidelser" i en smal kolonne med en menu.
 
Så tænkte jeg, at det kunne skyldes, at jeg ikke har besøgt Microsoft Update og gik derind. Men Update kan ikke komme til at installere sit aktiv-x objekt, fordi ovennævnte gule bjælke spærrer for den gammelkendte gule bjælke, som aktiv-x forespørgslen plejer at komme på.
 
Det var allerede 2 problemer. Det tredje problem er, at IE8 dutter hver gang jeg åbner en ny fane. Hvorfor er der lyd på? Og hvor slår man den fra? Sådan noget gas.
 
Fjerde problem: der er en driver fra mit Sonic, der ikke er kompatibel.
 
Hammer-irriterende. Forslag modtages med tak! Dead


Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 21:02
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 21:08
IE8 opfører sig vanvittigt. Når man sidder og søger på Microsofts egne sider, så bliver man smidt ud, hvis den ikke lige kan finde noget og automatisk overført til Live Search. Dermed ryger jeg ud af Microsofts sider. Hvad er det for et formynderi? Jeg vil da selv bestemme, hvilke sider jeg skal søge på?
 
PS: jeg har deaktiveret "Foreslå websteder" men det skider den åbenbart bare på...


Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 21:17
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 21:25
Aha: dutteriet fra alle nyåbnede faner og vinduer må skyldes den åndsvage bjælke. Den gamle plop-lyd er afløst af et dæmpet dut.
 
Edit: Her er et link med en der havde det samme bjælke-problem i IE7. http://www.eksperten.dk/spm/802842

Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 21:39
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 21:45
Femte problem: jeg tilbydes ikke at åbne disse alle faner næste gang jeg starter IE. Den lille popup tilbyder ikke muligheden. Jeg må lukke hele baduljen på én gang.

Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 21:45
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 22:24
Her var løsningen. Hvis et tilføjelsesprogram insisterer på at starte sammen med IE8, men i virkeligheden ikke er kompatibelt, vil IE8 starte helt uden tilføjelsesprogrammer. Jeg har deaktiveret de fleste manuelt og nu kører det. Ikke mere dutteri og ikke flere bjælker. Jeg må så aktivere WOT, Googles toolbar og andre programmer et efter et og åbne og lukke IE8 for hver aktivering for at se, hvilket program der forårsager miseren. Jeg fandt løsningen her: http://www.pronetworks.org/forums/ie8-running-with-add-ons-disabled-message-bar-t103480-10.html
 
Og en løsning mere: hvis man klikker på tandhjulet til højre for fanerne kan man vælge "Åbn sidste browsersession igen". Det erstatter åbenbart teksten "åbn alle disse faner igen" på den lille popup, IE7 brugte, når man lukkede IE7 på det røde kryds. IE8s popup er lidt ringere.


Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 22:31
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 22:34



Redigeret af Halveskimoen - 30 Mar 2009 kl. 01:00
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 22:50
Haha! Den burde jeg have ventet!
 
Problem nummer 6: hvordan slipper jeg af med siden "Hvad vil du gøre nu?". Den er dukket op efter at jeg deaktiverede bla. Googles toolbar. IE8 har lavet et regulært browser-hijack dér, for jeg har udtrykkeligt sagt (Funktioner -> Internet indstillinger), at den skal åbne min google-startside på hvert eneste faneblad. IE7 havde en fluebens-box med teksten "Vis ikke denne side igen". Det har IE8 ikke.
 
Det er i virkeligheden et "about:Tabs"-problem. Jeg har haft det før og jeg hader det. Når man endelig får det fjernet, kommer "about:blank" i stedet for.


Redigeret af ePost - 19 Mar 2009 kl. 23:01
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 22:50
Jeg var tæt på at google dit  problem..
men så så  jeg alle dine posts og ja det er lige i overkanten til hvad jeg har tid til sorry..'

så afinstaler brug Firefox... samme svar som Halveski
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 23:00

Jamen, jeg skriver i tråden, fordi andre sikkert får de samme grimme overraskelser. Jeg skal nok sætte løsninger ind efterhånden som jeg finder dem.

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Mar 2009 kl. 23:01
Tror bestemt ikke, at ePost beøver oplysning om, at man kan skifte til noget andet.
eller andre, så er det vel en løsning på problemet der efterlyses, og ikke , at flygte fra problemet, det kan enhver jo finde ud af.
problemet, i begge tilfælde er jo addons, og Toolbars, som fanden har skabt, enda i vrede.LOL
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123 5>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.