Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - CCleaner går bag min ryg
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CCleaner går bag min ryg

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CCleaner går bag min ryg
    Sendt: 03 Jun 2018 kl. 11:34
For leden fik jeg denne meddelelse tre gange:

Windows Defender Security Center

Uautoriserede ændringer blev blokeret

Kontrolleret mappeadgang blokerede C:\Program...\CCUpdate.exe fra at foretage ændringer i hukommelsen.

---

I "Start" har jeg deaktiveret CCleaner, så mit spørgsmål lyder: Hvad er det CCleaner forsøger at gøre bag min ryg? 
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jun 2018 kl. 13:11
I CCleaner er der kommet en ny funktion ..

Under 'Indstillinger' > Privacy > Allow usage data to be shared with 3rd parties for analytics purposes

Måske det er den, Windows Defender ikke bryder sig om?

Du kan dog slå funktionen fra ved at fjerne fluebenet foran teksten, hvilket jeg vil anbefale - og iøvrigt ignorere Windows Defenders blokering. Måske endda bruge et bedre antimalware/antivirusprogram?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 09:27
Tak for den oplysning :)
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 13:36
Tak for tippet.
Til top
Dorksen Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 1759
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 21:31
Det er da rart at nogle er vågne, det er da bare kedeligt at man selv skal så det fra, det var da bedre de spurgte om det men, men så sagde folk jo nej med det samme.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jun 2018 kl. 22:13
Fra 24. maj:

CCleaner update introduces Privacy options - gHacks Tech News

I første omgang udgav Piriform en version med den nye Privacy-funktion, som man kunne læse om i deres release notes, men man kunne ikke fjerne flueben. Det blev dog rettet et par dage efter i en ny version.

Og ja. Det burde være slået fra som default.

Og ja igen. Selv om Piriform i det mindste gør opmærksom på den nye funktion i release notes, hvilket mange andre springer let og elefant over, så er det nok de færreste, der læser release notes - heller ikke jeg.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Jun 2018 kl. 08:06
Nej, det gør jeg nok ikke - men jeg læser heldigvis Nettips Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.