Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Ny add-on til Firefox og Google Chrome
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny add-on til Firefox og Google Chrome

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny add-on til Firefox og Google Chrome
    Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:05
En ny add-on til Firefox har set dagen. Privacy Possum er en ny open source udvidelse til Mozilla Firefox og Google Chrome browserne.

Udvidelsen har fokus på blokering af data, som virksomheder anvender til at spore din færden på internettet. Da en del sporing foregår i baggrunden, kan denne udvidelse være værd at se nærmere på.

Lige som de fleste andre udvidelser, tilføjer det et ikon til værktøjslinjen, der fungerer som en indikator for blokering af aktivitet.

Privacy Possum kører automatisk i baggrunden og angiver blokering af aktivitet ved at tilføje et nummer til dets ikon. Klikkes på ikonet, afsløres hvor mange sporrelaterede elementer det blokerede og typen af de blokerede elementer.

Ifølge gHacks giver Privacy Possym bedre beskyttende egenskaber, end Privacy Badger. Om udvidelsen kan køre parallelt med øvrige udvidelser, er ikke beskrevet.

Privacy Possum til Mozilla Firefox

Privacy Possum til Google Chrome 

Jeg vil nok anbefale at deaktivere nuværende blockere før installation. Efter installation kan de enkeltvis kobles til, en efter en. Det er mest for at undgå konflikter. Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:16
Har skiftet Privacy Badger ud med Privacy Possum mæ det vuns. Foreløbig kun i denne kørende IceDragon, men addon'en du'r åbenbart også til gamle ræve. Kan være den også fungerer i Pale Moon?

Tak, Pomse - og god morgen!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:18
Edit:

Kører fint sammen med øvrige add-ons Wink


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:23
Prutter ...

Ja, der sker jo ikke noget ved at prøve. Hvis den ikke vil lade sig installere, har den jo ikke gjort skade Smile

Men om den kan konflikte med andre add-on på andre browsere end Firefox, vil jeg ikke stå inde for! Confused

Redigeret af Pomse - 07 Maj 2018 kl. 08:44
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:30
At udskifte en mindre duelig med en mere, kan næppe skade, og man undgår at spekulere over evt. konflikt.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 08:41
Jeg har nu også selv skyllet Pricacy Badger ud med badevandet Big smile Som du kan se på det lille billede jeg vedhæftede, fanger Privacy Badger intet, men det gør Privacy Possum. Smile


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 09:13
Ja. 4 - 0 til Possumen Thumbs Up

Og så forresten stor tak til gHacks - elsket og hadet af samme grund - sin kritiske indstilling. Uden gHacks var Nettips som whisky med for meget lunken brakvand i. I gamle dage var Lifehacker min absolut foretrukne side. Der var altid seriøs inspiration at hente. Men så skred den kvindelige redaktør og inspirationen ligeså.

Og så (forresten) somthing kompletly different, men inspireret af pointgivningen:

I går og i dag har der været en vis trafik i en anden tråd. På et tidspunkt var jeg blevet træt af uransagelige grunde og lagde mig. Men straks myldrede hundehodet med ideer, og det var godtnok satans. Skulle jeg stå op og realisere ideerne, var jeg jo aldrig faldet i søvn, så kunne de ideer ikke have ventet !?!Angry

Et indlæg i omtalte tråd gav mig bl.a. ideen til at uddele en halv kokkehue ud af 4 mulige til indlæggets forfatter, men jeg har desværre ingen kokkehuer og slet ikke en halv har har har jeg. Men jeg husker dog ideen, men har erstattet den med en måske endnu bedre og mere sarkastisk.

Og sarkasme er ligesom gHacks - elsket og hadet af samme grund.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 10:19
gHacks er analytisk og særdeles skeptisk over for alt. Ikke kun Microsoft. Men det er Martin Brinkmann, der gør sitet interessant. Han kalder en skovl for en skovl, og det har jeg stor respekt for.

Martin Brinkmann leverer i øvrigt også artikler til BetaNews. Det er især i kategorien Windows 10 og Microsoft han gør sig gældende.

BetaNews har kategorier inden for Microsoft, Apple, Cloud, Linux, Android og sikkerhed, og med forskellige journalister, hvilket gør BetaNews meget afvekslende at læse. De har dog én ting til fælles: De er kritiske!
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 11:51
denne kan jeg ikke li "Read and modify privacy settings"
så jeg venter, men Tak for tip
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Maj 2018 kl. 18:30
netsurfer ...

Jeg ved ikke, hvor du finder "Read and modify privacy settings"? Har du et link?

Alle skal jo informere om privatpolitik og brug cookies, og med de nye regler (GDPR), er det klart de gør opmærksom på der kan ske ændringer i begge. Jeg ser ikke noget galt i den 'overskrift'. Ikke noget jeg bliver nervøs for. Det er jo nødvendigt at tage forbehold over for eventuelle ændringer i lovgivningen.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.207 sekunder.