Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Om den nye Windows 10 v. 1803
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Om den nye Windows 10 v. 1803

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Om den nye Windows 10 v. 1803
    Sendt: 05 Maj 2018 kl. 05:38
En udførlig beskrivelse af de nye features, hvoraf jeg bringer uddrag og eksempler med fremhævelser.

Først Timeline, som jeg selv af gode grunde har fravalgt, men som sikkert er nyttig for mindre skeptiske sjæle end undertegnede:

"You get to Timeline the same way you get to Windows 10’s Task View feature, which lets you create multiple virtual desktops — the two features are combined into a single interface. Get to it by clicking the Task View button just to the right of Cortana’s search box, or else by pressing the Windows key + Tab keyboard combination.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 09:16
I forbindelse med 'Timeline', er det måske værd at bemærke den er deaktiveret, hvis du ikke benytter en Microsoft-konto. Det er jo også en måde at få den væk på Wink

At igangsætte installationen kræver rigtig nok Edge. Jeg hjalp en person med installationen, hvor jeg tidligere havde lagt Edge Blocker ind og aktiveret den. Uden at løse grebet om Edge, gav det blot en blank skærm og intet skete. Efter at have løsnet grebet, kunne installationen gennemføres. Installationen blev forsøgt via Chrome-browseren, men blev straks omdirigeret til Edge, så andre browsere kan ikke anvendes.

Efter installationen blev Edge Blocker igen aktiveret.

Jo, de gør hvad de kan, for at presse folket til at bruge deres fremragende Edge. Set herfra er det panik før lukketid.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Maj 2018 kl. 10:01
For øvrigt nævner gHacks (Martin Brinkmann) en række sjove oplevelser ved opgradering til Windows 10 1803.

Det forventes Microsoft vil frigive rettelser til nogle af problemerne, men da opgraderingen finder sted tirsdag, har der ikke været tid til at teste dem! Ouch  Altså skal forventes yderligere fejl, i den kommende tid. Fejl på fejl på fejl...


Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.