Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Gimp i ny udgave
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gimp i ny udgave

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gimp i ny udgave
    Sendt: 29 Apr 2018 kl. 19:55

Ja, der bliver noget, at udforske.

Har dog PantShop på den gamle maskine, hvis det kniber. Big smile



Redigeret af El Barsko - 29 Apr 2018 kl. 19:56
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Apr 2018 kl. 19:45
Barsko...

Hvis du bevæger dig helt ned i artiklen på gHacks, vil du finde et link, der fører til download af programmet.

Gimp har tidligere været meget anderledes i forhold til lignende programmet. En af de sjovere mærkværdigheder var cursoren, der pegede ind fra venstre mod højre, hvor andre programmet viser cursoren omvendt (fra højre mod venstre).

Programmet har i tidligere version tilbudt en række tilføjelser, der udvidede programmet væsentlig. Hvorvidt der er udvidelser til den nye version er nok tvivlsomt, men de skal nok komme.

Husker jeg rigtig, er der også en manual til rådighed på deres hjemmeside. Den er dog ikke på dansk. Programmet foreslår selv danske menuer under installationen.


Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Apr 2018 kl. 17:58

 

 

Gimp er et glimrende program, som jeg dog ikke tidligere har brugt, men dog prøvet.

Jeg bruger *PaintShop Pro PhotoX2.

Jeg kunne ikke umidelbart se noget link til download, så jeg fandt dette:

https://www.gimp.org/downloads/ , og hentede programmet.

Hvis man, som jeg, bruger Windows 10 Pro vil man, efter download, blive advaret: ”Kan ødelægge”, det er Smart Screen, som hvormed Microsoft siger: ”Tak for sidst” , til Google. (Kampen om markedsandele.)

*Corel har overtaget programmet, og her på den nyeste Windows 10, kan jeg IKKE få lov til, at installere programmet.

Microsoft vil nogen måske mene, meeen da jeg, efter forsøg på installereing modtager en masse reklame mails, fra Corel er det sikker der synderen er, at finde.

Så for mig er det meget passende, med Gimp, som jeg dog må affinde mig med, er noget anderledes, at bruge.

*Da jeg i sin tid gik på V.U.C., og lærte billedbehandling var det netop PaniShop, dog i en anden version, man brugte  der, og det var naturligt, at købe DET program. Big smile

 

 



Redigeret af El Barsko - 29 Apr 2018 kl. 17:59
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Apr 2018 kl. 12:22
Billedebehandlingsprogrammet Gimp er udkommet i ny version. Gimp er et gratis alternativ til programmer som Adobe Potoshop eller Corel Photo Paint.

Brugerfladen er ændret markant i forhold til tidligere version. Samtidig er tilføjet nye funktioner, der tilsammen gør Gimp langt mere strømlinet.

Du kan læse mere om den nye udgave på gHacks.net (engelsk)
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.