Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Facebook blottet for moral
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Facebook blottet for moral

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Facebook blottet for moral
    Sendt: 06 Apr 2018 kl. 19:49
Der er tilsyneladende ingen grænser for, hvad Facebook vil gøre for at få fat i persondata.

Facebook har spurgt flere amerikanske hospitaler, om de ville udlevere pseudonymiserede om sygdomme og medicinering. Dataene ville Facebook holde op mod egne brugerdata, for at se om deres data kunne se en sammenhæng.

Det skriver Version2

På mig virker det ganske grænseoverskridende. Når patientdata holdes op mod deres egne indhentede data, vil det også betyde det er nemmere at finde ud af, hvem patienterne er.

Det er grænseoverskridende grådighed, pakket ind som et videnskabeligt forsøg!
Til top
Dorksen Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 1759
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Apr 2018 kl. 21:08
Mark Zuckerberg skal da vist tage navneforandring til Mark Sugepumpe, men Facebook er en fin forlængelse af NSA skulle man tro, for der bliver hevet data begge steder, den ene for ussel mammon og den anden siger det er for nationens sikkerhed. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Apr 2018 kl. 21:51
Jo dybere der graves i Facebook, jo mere kommer til overfladen af svinske metoder til at tilgå persondata. Det begynder for alvor at lugte fælt, og mit håb er mange vil nedlægge - slette - deres profil.

Desværre tror jeg ikke Facebook er enestående på det punkt. Jeg tror, at graves der dybt i de enkelte amerikanske internet firmaer, vil man finde tilsvarende 'skjulte' overraskelser.

NSA, FBI, sociale medier (Facebook, Twitter, LinkedIn osv.) er alle grådige, magtsyge amerikanske pengetanke, der forsøger at få fat i flest mulige data om brugerne ... det er nu, vi skal gøre alvor af alternativerne og gerne fra EU-lande, der trods alt har en politik på området.
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.