Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Musikalsk browser
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musikalsk browser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musikalsk browser
    Sendt: 22 Feb 2018 kl. 13:52
Selv om jeg holder gevaldi meget af Vivaldi, både komponisten og browseren, er den sidste endnu ikke blevet min udvalgte, men hører med i mit sortiment og blir apporteret hver gang, der smides en ny opdatering ud på jagtmarken.

Filehippo har begået en lille artikel om vidunderet, og jeg citerer bl.a., hvad jeg personligt sætter pris på:

"This is a browser built from the ground up to deliver a distinctly individual user experience. ..allowing you to setup and customize the interface of the browser to your own needs and desires."

Som nogle vil vide, er Comodo IceDragon pt. min foretrukne, selv om den for kort tid siden er sat til ikke at opdatere, da den er løbet fra sit løfte om ikke at plagiere Firefox Quantum. "distinctly individual user experience" er altså ikke længere det fordums trækplaster for hverken Quantum eller Isdragen, der åbenbart har følt sig draget af ræven, som en hanhund i løbetid. Og her gik jeg og troede, den var kold både for og bag. Mere B-drage end Isdrage.

"Vivaldi should work with any extension from the Chrome Web Store...Users get to choose where the tabs and address bar go, and even get to decide whether the browser tabs are shown at the top of the page or in a separate side-panel. There’s also a really nice selection of themes, the best one changes the color of all the borders and tabs to match the dominant color on whatever web-page you’re on."

Jeg bryder mig ikke om Vivaldis egen knaldrøde kulør, der får den til at ligne en billig tegneserie for børn fremfor en respektabel browser, men det kan der gudskelov ændres på.

"Admittedly though, that power-user angle could put some less ‘advanced’ users feeling a bit lost and confused. Vivaldi, while undeniably brilliant, could overwhelm users who just want to Google stuff, surf the web and check Facebook with the sheer abundance of options. Hopefully the team behind Vivaldi will work on the accessibility factor in future releases."

Det er jeg ikke helt uenig i. En vis begrænsning ville klæde Vivaldi gevaldi.

Vivaldi Browser: Better Than Chrome? Is It The Next Big Thing? | FileHippo News


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.113 sekunder.