Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows 10 Redstone 4 Build 17093
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 Redstone 4 Build 17093

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 20:29
Takker Barske. Jeg finder ISO'en der......håber jeg. Da jeg skriver fra en iPad, kan jeg ikke rigtigt se, hvor nyeste preview ligger. Det prøver jeg at finde i morgen formiddag fra en computer med Windows på. Det er da helt galt, at de eneste F knapper, som virker, er F3 og F11. Det kørte ellers fortræffeligt........indtil genstart

Jeg opdaterer i tråden her, som Prutter så venligt har oprettet - velsagtens ud fra en formodning om, at det måtte gå galt
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 22:02
Det er noget med, at efter 3 eller 5 fejlslagende genstarts i træk, bør aktivere en reparetion..
- As soon as you see the rotating loading circle, press and hold the Power Button until the computer shuts off.
Repeat this process a few times until you see the "Preparing Automatic Repair" screen.

Now you want to let the laptop boot to the "Automatic Repair" screen.
Click "Advanced Options" and then select "Troubleshoot".
Here you want to select "Refresh your PC", if you do not wish to erase data, or "Reset your PC" to erase all data and restore your system.
From here just follow the screen instructions until the recovery is completed.

NOTE: You will need to get into the "Advanced Options" in order to get the "Refresh Option". This choice will keep your data, but any programs installed will be lost.
Do not do a "Reset" as that will wipe all data you have on the laptop.


Også noget omkring F knapperne, det var noget med, at man skal holde en knap nede,
når man trykker F8 eller F9 eller F11 (alt efter brand)..
Men jeg kan ikke huske hvilken, om det var shift eller Del mv.. :(






Redigeret af Bindegal - 09 Feb 2018 kl. 22:32
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 23:25
Hej Binde, det kunne se ud til at være sagen. Imidlertid når det lille hjul end ikke at køre, før den genstarter. Jeg kan kun tilgå Bios og boot orden. Alt andet er lukket ned. Jeg fandt ikke ISO'en, så en reparation kan udføres, og som nævnt vil en Aomei PE heller ikke virke. Jeg har fuldt backup - begået med Aomei Backupper Technicians Version - portable

Computeren er en MSI g70 2PC Stealth.....mener jeg, den hedder
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 23:47
Måske jeg spørger dumt, men kan du se harddisken i BIOS?

Nogle computere laver nemlig det nummer du omtaler, hvis den er defekt ...
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 23:54
Det er et smart træk, Pomse, mem den er synlig....og den er næsten ny. Jeg brugte Aomei's clone hard disc, da jeg skiftede den tidligere
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Feb 2018 kl. 09:04
Jeg ved , ikke om mit forslag vil virke, men i din situation hvor alt synes afprøvet, ville jeg nok forsøge at starte computeren op på en alm. Windows 10 ISO.

Jeg forestiller mig det skulle være muligt, at vælge andre muligheder end installation, f.eks. reparation.

Skulle det være muligt, kunne du jo prøve at finde punktet, hvor du kun starter kommandoprompt. Hvis det kan lade sig gøre, så skifte til computerens harddisk og køre kommandoen

SFC /SCANNOW

Hvis det ikke giver noget resultat, kunne du prøve køre kommandoen

WUSA /UNINSTALL /KB:<NUMMER>

Eksempel: WUSA /UNINSTALL /KB:405844

Sidstnævnte vil dog kun virke, hvis det er en opdatering. Det er et skud i blinde, men set herfra har du ikke noget at miste ved at forsøge.

Du kan også forsøge at køre kommandoen

RSTRUI.EXE

Se om du evt, kan få systemgendannelse frem og føre den tilbage...

Som sagt er det et skud i tågen, om det virker.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Feb 2018 kl. 13:16
Hvis du kan gå i BIOS, kan du da lave boot-rækkefølgen om, så CD/DVD-drev er det første der bootes fra?
(Eller fra backup drevet evt..)


Redigeret af Bindegal - 10 Feb 2018 kl. 13:17
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Feb 2018 kl. 15:00
Det har jeg gjort, Binde - uden held. Den vil ikke noget som helst med PE'en, jeg har på USB. Måske skal jeg brænde den til skive. Alternativt kan jeg være heldig at finde ISO'en og begå en reparation. Ellers kan en ny Win10 installation måske være løsningen. Derefter kan det være, at Aomei Backupper Tech Edition (portable) vil gendanne fra min USB-pind
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Feb 2018 kl. 15:35
Hvis du vil prøve at brænde den over på en skive, skal du først lave en ISO-fil af den. Og derefter brænde den som opstartsdrev. Ellers får du den næppe til at virke!

Men det burde være en mulighed Wink


Redigeret af Pomse - 10 Feb 2018 kl. 15:35
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Feb 2018 kl. 17:11
Hejsa Pomse. Jeg var i de tanker, at jeg med en ISO magen til den korrupte installation kan køre reparationen. Jeg har så mange fine programmer, som jeg nødigt vil miste. Lyder det ikke som en god plan 🤓
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.