Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Windows 10 Redstone 4 Build 17093
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 10 Redstone 4 Build 17093

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows 10 Redstone 4 Build 17093
    Sendt: 08 Feb 2018 kl. 18:02
betanews skriver om nyeste Build:

Microsoft releases Windows 10 Redstone 4 Build 17093 to the Fast ring (betanews.com)

Af forbedringer (?):

".. Game Bar which gains a makeover, and lets you access captures, microphone and camera toggles using new buttons. A new clock lets you check the time, and you can easily pick a different theme."

Er ikke gamer, så den springer jeg over. Men klokkeværket lyder lovende - ding dong.

Man kan nu fjerne noget junk i Edge, men Edge er selv noget junk og kan ikke fjernes.

Og så!:

"In this build users can now delete Windows Diagnostic Data by going to Settings > Privacy > Diagnostics & feedback, and clicking the new Delete button."

Hip hurra for bamsefar, men lur mig om ikke disse data blir gemt 700 andre steder, som vi intet får at vide om. Sovsen elsker jo at narre fjenden i Aalborg.

"HDR video becomes available to more users, and if your system is compatible, go to Settings > Apps > Video playback and you should be able to toggle the 'Stream HDR video' setting to on."

"Bluetooth pairing has been made easier with a notification that appears when a new Bluetooth device appears in range."

"There are new graphics settings for Multi-GPU Systems, improvements for Eye Control, and Windows Defender has been renamed Windows Security under Settings. The Settings page there has been redesigned too."

Nyt navn til Defender. WOW!

Hit the road, Jack ..

PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Feb 2018 kl. 19:12
Edge kan ikke fjernes, men så må vi vel gøre det næstbedste? Confused

Edge Blocker ...

Hvordan den virker, ved jeg ikke, men vel et forsøg værd? Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Feb 2018 kl. 19:20
Har brugt den i lang tid, og den er meget enkel og kan anbefales. Man skal dog være opmærksom på sovsens sædvanlige rævestreger med at ændre i brugernes egne indstillinger, herunder 3. parts programmer som denne. Så den bør tjekkes især efter opgraderinger hvert halve år.

Redigeret af Prutterhunden - 08 Feb 2018 kl. 19:21
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 16:56
Jeg hentede den som insider, og nu er maskine ubrugekig. Den står blot og genstarter, og jeg kan end ikke få en PE - begpet af Aomei Backupper Pro Ouch
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 17:41
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 18:01
Affe..

Jeg går stille og roligt ud fra, at du ikke hentyder til Edge Blocker, der næppe kan lave den slags ravage. LOL - Du skriver jo "som insider".

Og undskyld den smiley, der sæføli ikke skal kædes sammen med, at fanden nu er løs i Laksegade - som sædvanligt - havde jeg nær sagt pga. en WU, hvis fejl og mangler af nogle altid tilskrives 3.parts programmer.

Det er så en Build for insidere med deraf følgende større risici, men et totalt kollaps burde ikke bydes insidere, der venligst stiller sig til rådighed for Microsoft. Og jeg tillader mig sågar at antage, at insidere ikke er advaret om risikoen for et sådant fatalt kollaps. Det er noget l...

De bedste ønsker, min ven, herfra!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 18:28
Tak for hurtigt svar, Barsko, men jeg når ikke til log in skærmen, før den genstarter tii ny boot skærm Confused

Jeg bruger ikke telemetry-blockere, Prutter - ikke på den maskine. Insider-valget var et skud fra hoften for at redde et forkrøblet OS med alt for fede programmer. Ellers er Edge Blocker en standard her på rederiet.

Det undrer mig, at det end ikke er muligt at tilgå mit backup med en PE bygget af Aomei Backupper, der har begået programmet Ouch

PS. Jeg er jo langt fra den eneste, der oplever denne boot up karrussel. Jeg kan ikke finde en ISO at brænde, så jeg måske kan reparere den på den måde. Det var ved første genstart, det startede

Redigeret af AFFI - 09 Feb 2018 kl. 18:34
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 19:00
Hvis du fra en anden computer henter MediaCreationTool.exe, og 'brænder' den på enten DVD eller USB-stick, burde det være muligt at få liv i den igen.

Hent programmet og start det op. Når guiden kommer frem, vælger du at gemme, som nævnt, på et af medierne.

Ved at starte computeren på installations-mediet, burde være muligt at foretage en reparation eller evt. geninstallation ...

Værd at prøve?
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 19:31
Takker, Pomse, jeg har værktøjet, men jeg kan ikke finde ISOën at brænde det på - eller lægge på USB-sticket. Jeg har siddet med det hele dagen, og det er svært utilfredsstillende : /
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Feb 2018 kl. 19:33
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.