Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Opdateringer til Win XP & Vista
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdateringer til Win XP & Vista

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdateringer til Win XP & Vista
    Sendt: 04 Feb 2018 kl. 10:46
Microsoft udgiver sikkerhedsopdateringer til Windows XP og Windows Vista, der formelt ikke længere supporteres.

Årsagen er 'The Shadows Brokers', lækagen af NSA-angrebsværktøjet.

Opdateringerne er ikke tilgængelig via Windows Update, men skal hentes manuelt.

Det skriver Digi.no 

Edit: Jeg er bekendt med artiklen er fra juni 2017, men tror ikke mange ved, der fortsat lægges opdateringer ud til Windows XP. Smile


Redigeret af Pomse - 04 Feb 2018 kl. 11:00
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Feb 2018 kl. 12:07
Det har jeg læst, men hvorfor mon det dog ikke kommer som en overraskelse, at opdateringerne skal findes alternativt. Jeg husker, da Windiz-Update klarede den ting. Jeg får blank side, når jeg trykker linket til tjenesten. Imidlertid dukkede der lidt andet op, som imidlertid ikke er afprøvet, da WinXP ikke er installeret på noget her i huset.

http://www.technize.info/5-alternative-ways-to-update-windows-without-using-microsoft-update-site/

 
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Feb 2018 kl. 17:23
Tak Promse - jeg bruger stadig xp på min stationær - men hvor dan finder jeg lige ud af hvad for en opdatering jeg skal bruge ???  Embarrassed er det denne  958644 ???

Jeg spørger lige igen - hvordan kan jeg se hvilke jeg "version" min maskine er ????


Redigeret af queen - 05 Feb 2018 kl. 08:12
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Feb 2018 kl. 10:13
For at finde ud af, hvilken version af Windows XP du anvender (32- eller 64-bit, Pro, osv.), kan du i søgefeltet under Start-knappen skrive DXDIAG. Klik derefter på det fremkomne forslag.

Derved fremkommet et vindue, hvor en af informationerne er Operativsystem. Her skulle det gerne fremgå, hvilken version af Windows du anvender.

På min computer, ser det således ud:

 

Her skal du notere dig de på billedet indrammede oplysninger. Jeg tror ikke nogen af opdateringerne er sprog-afhængig, men for en sikkerheds skyld bør du også notere dig dette.

Når du ved, hvilken version du anvender, klikker du på linket her.

Hent de i nedenstående billede indrammede opdateringer, hvis de findes til din version. Ingen af dem har været offentlig udgivet. Hent dem og gem dem på computeren. Luk derefter browseren og find opdateringerne i mappen Hentede filer / Overførsler og dobbeltklik på hver enkelt, en ad gangen.

 

Kræves genstart, vælger du at genstarte før du klikker på næste opdatering du hentede.


Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Feb 2018 kl. 10:19
..... Og lige et PS!

Microsoft skriver intet om, hvorvidt opdateringerne påvirker hastigheden på din computer. Men forvent det gør Windows langsommere Confused
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Feb 2018 kl. 19:14
Tusinde tak Pomse - fantastisk forklaring - Handshake

Efter din sidste post - så tror jeg desværre, jeg heller må lade være syntes den er mere end langsom allerede Cry
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Feb 2018 kl. 08:34
queen ...

Jeg tror nu ikke du har det store at frygte Smile Så vidt jeg husker, har Windows XP også muligheden for at føre tilbage til et tidligere tidspunkt (gendannelse). Wink

Opret et gendannelsespunkt før du installerer dem, og bliver den langsommere, kan du vælge at føre den tilbage til et tidligere tidspunkt.

Er den i forvejen meget langsom, ville en ordentlig oprydning måske gøre fyldest??
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Feb 2018 kl. 20:05
Tak Pomse det må jeg prøve

"Er den i forvejen meget langsom, ville en ordentlig oprydning måske gøre fyldest??"
Jeg syntes selv jeg gør meget for at "rydde op" hele tiden
- netop fordi jeg er ret træt af at den er så langsom Wink
(måske rækker mine evner bare ikke så langt)

Redigeret af queen - 06 Feb 2018 kl. 20:06
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.