Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Farve på ræven
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farve på ræven

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farve på ræven
    Sendt: 30 Jan 2018 kl. 04:34
Som nogle har bemærket, bruger jeg ikke mere den nyeste Firefox (pt 58.0.1) som min foretrukne (default) browser af flere grunde.

En af grundene er det triste minimalistiske udseende, som jeg førhen kunne peppe op ved hjælp af tilføjelsen Theme Font Size Changer. Men toget er kørt og har taget alt for mange muligheder for brugerne til selv at bestemme udseendet med sig, hvilket ellers var en af attraktionerne ved Firefox.

En ildræv, som bare er grå og hvid, er i mine øjne ikke en ildræv, men kedelig, anstrengende for øjnene og kan ikke tænde den mindste gnist i mit humør. Mere røv uden ild end ræv.

Jeg har dog stadig adgang til både gamle versioner og den nyeste Firefox på mine maskiner og USB, for at følge udviklingen af min gamle følgesvend. Skulle den nyeste mod forventning, og hvilket intet tyder på, give brugerne tilstrækkelig mulighed for selvbestemmelse af udseendet tilbage, kan det jo være, at jeg inviterer den indenfor i varmen igen.

De mange idiotiske temaer med deres tegneserieagtige farvelader har absolut ingen interesse. Dem kan jeg kun blive syg af at glo på, som havde jeg taget et bad trip LSD. Jeg ønsker blot en diskret ensartet farve, lys, venlig, beroligende og ikke distaherende - men altså ikke grå og kedelig som vandgrød uden rosiner.

Så skete miraklet!

Jeg var gået ind på den nyeste Firefox for lige at hilse, opdatere fra 58 til 58.0.1 og tilføjelser samt supplere gamle med nyeste bogmærker. Og så gik jeg ellers på jagt efter nye tilføjelser og fandt efter lang tids søgen denne: VivaldiFox

Halløjsa! Der var squ noget, jeg kunne bruge! Nu er 'Frame background' en fin lys og venlig turkis og 'Toolbar background' endnu lidt lysere og det hele mere overskueligt, roligere og jeg blir ikke skeløjet af at glo på det. En klar forbedring i mine øjne, både bogstaveligt og i overført betydning.

Skulle det være noget for dig, så installér VivaldiFox, gå i 'Tilføjelser' > 'Udvidelser' > vælg 'Indstillinger' udfor 'VivaldiFox' og leg dig frem til dine egne farver. Hvordan finder du nok ud af.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.