Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Sjov og ballade
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Gøg og Gokke
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøg og Gokke

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gøg og Gokke
    Sendt: 19 Jan 2018 kl. 18:09
Egentlig burde jeg anbringe dette under 'Alt muligt', da min hensigt ikke kun er for sjov. På den anden side er Gøg og Gokke jo sjov og ballade.

Men som Piet Hein skrev:

Den som kun tar spøg for spøg
og alvor kun alvorligt
han og hun har faktisk fattet
begge dele dårligt.

Man kan smile ad mennesker, der tager sig selv alt for alvorligt, og dem er der, synes jeg, mange af i vor tid. For mange. Jeg savner mennesker som Gøg og Gokke, som man ikke bare smilte ad, men også kunne tillade sig at grine ad, selv om der bag humoren gemte sig en eftertænksom alvor, hvis ellers man kunne få øje på den.

Griner man af nutidens selvhøjtidelige klogeåger, skal man ikke forvente en overbærende attitude. Tværtimod puster de deres højtidelighed endnu mere op - lige indtil ballonen revner, hvad de sjældent selv lægger mærke til i deres begejstring for at spejle sig i deres indbildte klogskab.

Hvor er selvironien blevet af? Vi bombarderes med mennesker i medierne, der ikke evner at se deres egen lidenhed i øjnene, ikke vil indrømme deres fejl og bare fortsætter med deres undvigende dans om den varme grød.

Gøg og Gokke udstillede den slags til latter både indadtil og udadtil. Gokke var udi egen indbildning den kloge af de to, men vi tilskuere vidste, at den lille følsomme og usikre Gøg var det i virkeligheden. Men vi holdt af dem begge, for der er en Gøg og Gokke i os alle.

Klokken 22:35DR K kan du se de to spilopmagere portrætteret.

Fra TV-guiden | TV | DR:

Gøg og Gokke - et umage par

Tysk dokumentar fra 2012.

Portræt af en af alle tiders mest elskede komikerpar, Gøg og Gokke, eller Stan Laurel (1890-1965) og Oliver Hardy (1892-1957). Deres samarbejde startede i 1926 med stumfilm, og de næste tredive år lavede duoen en lang række film og farcer, hvor deres humor og talent holder selv i dag.

Originaltitel: Laurel & Hardy


PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.