Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Meltdown fejler!!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Meltdown fejler!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Meltdown fejler!!
    Sendt: 18 Jan 2018 kl. 13:44
Opdateringen fra Microsoft, der skal beskytte mod Meltdown fejler groft. Det går blandt andet ud over Microsoft eget antivirusprogram!

https://www.forbes.com/sites/gordonkelly/2018/01/10/microsoft-windows-10-problem-meltdown-spectre/#6075742319b5

Diverse firmaer rapporterer også om fejl:

https://www.zdnet.com/article/meltdown-spectre-more-businesses-warned-off-patching-over-stability-issues/ 

Ligeledes kan jeg for eget vedkommende berette om følgende fejl:

  • 360 Total Security bliver pludselig opfattet som en trojaner af Malwarebytes. Fejlen er dog indberettet til Malwarebytes.

  • Gendannelsespunkt er efter opdatering deaktiveret.
For god ordens skyld: Tjek lige al jeres sikkerhed Ouch
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 15:22
Den uendelige historie. Vi drukner i sovsede opdateringer med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes...

Og når det gælder rettelser af fatale fejl, der burde rettes hurtigst muligt og så sikkert som muligt, drukner vi i langsommelighed og endnu flere fatale fejl, der igen skal rettes med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes med nye rettelser, der er fyldt med fejl, der igen skal rettes...

Allerkæreste Microsoft. Det er en ommer, det er en ommer, det er en ommer, det er en...
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 16:03

Jeg oplever IKKE nogen problemer på mine 4 Windows 10 pro.

Fordelt på 2 PCere, med hver deres 2 SSDere.

Når Noget fra Microsoft fejler på folks maskiner, kan JEG forestille mig, at det KAN jo være noget folk har på deres maskiner, af Programmer/Addons, og hvad man ellers kan tilføje, som konflikter, og dermed giver omtalte problemer.

Det er, for mig, mere sandsynligt end, at Microsofts egne programmer, skulle konflikte med Microsofts opdateringer.

Det skulle vel heller ikke være så usandsynligt, at det man vil fjerne, var forberedt, og har taget ”hævn”. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 17:33
"Når Noget fra Microsoft fejler på folks maskiner, kan JEG forestille mig, at det KAN jo være noget folk har på deres maskiner, af Programmer/Addons, og hvad man ellers kan tilføje, som konflikter, og dermed giver omtalte problemer."

Hvad har det med trådens emne at gøre?

Jeg citerer: "Opdateringen fra Microsoft .. går blandt andet ud over Microsoft eget antivirusprogram!"

Det har intet at gøre med, hvad man har af 3.parts programmer på ens pc. Det er Microsofts egne opdateringer, der konflikter med deres egne programmer, som fx Microsoft Defender.

Du blander æbler med pærer.

Desuden: At du ikke oplever problemer, hjælper ikke dem, som rent faktisk oplever dem. Jeg har heller ikke oplevet problemer med omtalte opdateringer, men jeg bruger jo heller ikke Microsoft Defender og har iøvrigt ikke brug for de opdateringer.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 17:47

JEG bruger Microsoft Defender, og derfor opdaterer dagligt, UDEN problemer, at det ikke hjælper andre, kan da diskuteres.

Jeg er da overbevis om, at de opdateringer der kommer, er de samme til ALLE brugere, så mit indlæg er da relevant. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 18:02
Nej. De opdateringer, der er kommet i denne aktuelle sag, er ikke til alle brugere. Nogle er fx til Windows 7, 8 og 8.1 og andre til fsk. Windows 10 versioner.

Desuden: At jeg ikke lider af tyndskid, hjælper ikke dem, som gør. Det er indiskutabelt.

Eksempel: Af de 3 opdateringer: KB4057142, KB4057144 og KB407329, er kun den sidste til Windows 10 version 1709 x64, som jeg bruger.

Redigeret af Prutterhunden - 18 Jan 2018 kl. 18:12
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 18:14

Ja, netop også Windows 10, som jeg har, og de opdateringer JEG modtager, er mage til dem, alle andre brugere af Windows 10 modtager.

Ergo: Er det selve opdateringen der er problemet skulle givne fejl optræde hos ALLE brugere af Windows 10, med mindre PRO-udgaven er en undtagelse. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 18:38
nu har det i årevis heddet sig at computere reagerer ens hvis de har samme cpu mv

nu kan vi roligt konstatere at : cache, bios, uefi, driver, chipsæt, ram mv har betydning for hvordan en pc kan udnytte et installeret OS.

vi kan også roligt konstatere at computerindustrien og softgiganten microsoft
ikke har styr på hvordan meltdown og spectre problemer skal løses

egentlig tror jeg bare at mic.. bare ønsker hurtigt at få gjort et eller andet

som det også er beskrevet på nettet : 2018 bliver året hvor cpuens svagheder og huller bliver udstillet
derfor tror jeg ikke vi vi skal forvente mere end nogle patches som mere eller mindre løser problemet
plus at vi altså skal forvente nye huller dukker op

men min i5 lenovo med sandy bridge(vistnok 3. gen) kører fint med w7 !
så må vi se....




Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 19:00
Barsko..

"Ja, netop også Windows 10, som jeg har, og de opdateringer JEG modtager, er mage til dem, alle andre brugere af Windows 10 modtager"

Nej - igen. Nogle har andre versioner end version 1709 til x64, som er den sidste version til x64, som du nok også bruger. Nogle har ældre versioner, ikke PRO eller x32. Der ER altså forskellige opdateringer til forskellige Windows 10, uanset hvor meget du insisterer på, at alle bruger det samme, som du. DET GØR DE IKKE.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jan 2018 kl. 19:14

”uanset hvor meget du insisterer på, at alle bruger det samme, som du. DET GØR DE IKKE.”

Det påstår jeg heller IKKE.

Men jeg påstår, at dem der bruger det samme, som jeg, modtager de samme opdateringer. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.