Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Malwarebytes addon til ræven
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Malwarebytes addon til ræven

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Malwarebytes addon til ræven
    Sendt: 13 Jan 2018 kl. 12:59
gHacks præsenterer:

"Malwarebytes for Firefox is a new standalone browser extension for the Firefox web browser by security company Malwarebytes that adds malware, advertisement and scam protection."

Det virker lidt svævende på mig, og jeg ville gerne vide, hvordan denne nye extension interagerer eller evt. konflikter med andre lignende extensions/tilføjelser/add-ons. Det står der intet om.

Desuden: "It is too early to tell how effective Malwarebytes for Firefox is in the grand scheme of things"

Så jeg venter tålmodigt..

Malwarebytes for Firefox extension - gHacks Tech News

gHacks leverer ikke noget direkte link til download, så jeg googlede: Malwarebytes – Add-ons for Firefox

Redigeret af Prutterhunden - 13 Jan 2018 kl. 13:07
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:15
Den fungerer nu ellers fint, kan jeg fortælle Wink

 

Men om den er nødvendig for mit vedkommende er nok mere tvivlsomt, da jeg i forvejen har Malwarebytes Anti Malware Premium.

Men et godt initiativ WinkClap
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:19
Tak for det, Pomse !

Jeg har ikke Premium på denne pc, så jeg installerer addon'en.

2 anmeldelser:

"My first impression was very bad, regarding the add-on size (+5MiB).


    However, my second impression changed when I tested both, performance and detection. Compared to other similar add-ons (Bitdefender, Norton, Avast, Qihoo etc), Malwarebytes in my tests performed better.
    Don't expect 100% detection or zero impact performance. All security layer is imperfect. But so far, Malwarebytes seems to me the best add-on in its kind.

    The "advertising/tracker protection" was very interesting, definitely a competitive differential with similar add-ons.
    And compared to other dedicated tracking blockers, in blocked quantity Malwarebytes performed equal or even better (the only problem is quality, there is not info about what is blocked).
    Most important, Malwarebytes is the first tracking blocker not showing redundant info with other add-ons. For example, I use UMatrix, and when UMatrix is "on" or "off", the number of trackers blocked by Malwarebytes change. Very nice indeed.

    Please, I would like to see in next versions, details about what the add-on detects (malwares) or blocks (trackers).

    Also, I would like to see a better description of the add-on, with more info about how it works (cloud scanning?, behavior scanning?, real-time scanning?, etc?). The same for the tracking blocker, I would like info about what is and what is not blocked. And more info about privacy and what is collected by the add-on, also will be more than welcome.

    Thank you!

    Rated 5 out of 5
    by Decopi, an hour ago
  • So far so good...no performance hit as far as I can tell.

    Rated 5 out of 5
    by DaveQuail, an hour ago"
  • ...........................................

Dette trækker ned, men jeg lader den være tilsluttet (flueben), da MB vel har brug for respons i starten:

(Indstillinger - about) Send anonymous telemetry to Malwarebytes



Redigeret af Prutterhunden - 13 Jan 2018 kl. 13:32
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:39
Nu skal vi jo være forsigtig med at give tilføjelsen fingeren nedad på grund af størrelsen (5 MB).

Du kan finde tilføjelser, der også giver beskyttelse, men isoleret til hver enkelt af Malwarebytes beskyttelsesmoduler. Det betyder der skal 3-4 tilføjelser til, for at gøre det samme som den tilføjelse Malwarebytes udgiver ... og så virker den pludselig ikke så voldsom.

Og hvad angår deres beta-versioner. De er jo ret gennemarbejdet, før de slippes fri. Tænk eksempelvis på Malwarebytes Anti-Exploit ... jeg ved ikke, hvor mange år den efterhånden har kørt i beta-version, men det er længe! Og jeg har aldrig (7-9-13) oplevet problemer med produktet.




Redigeret af Pomse - 13 Jan 2018 kl. 13:40
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 13:47
Som pigerne siger: Det er ikke størrelsen ..

Det eneste, der trækker ned, er telemetry, som du nok har regnet ud. Ellers er min tillid til MB usvækket.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 14:03
Telemetri ... ja, det ord kan få de små nakkehår til at rejse sig Confused

Men den kan da heldigvis deaktiveres Wink


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 14:24
Det gør jeg nok også efter et stykke tid, men som skrevet: "..jeg lader den være tilsluttet (flueben), da MB vel har brug for respons i starten".
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 14:31
Her får den også lov at samle lidt ind. Min tiltro til Malwarebytes er trods alt større, end til Microsoft Wink

Jeg er spændt på, om den opdaterer sig selv, når nye versioner kommer? Det synes jeg ikke at kunne læse mig til noget stedConfused Men mon ikke? De andre beta-versioner fra firmaet gør... Smile
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 14:45
"Min tiltro til Malwarebytes er trods alt større, end til Microsoft.."

Ditto her. Men Microsoft er ikke helt alene om min manglende tiltro. Jeg har i det hele taget svært ved at finde noget som helst at have tiltro til på nettet.

Kun 2 undtagelser: Malwarebytes og Nettips!

Og det er jo skønt med sådanne undtagelser, der trods alt gør livet værd at leve. LOL
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Jan 2018 kl. 14:45
Tak drenge - jeg er med på bølgen Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.