Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Langsommere Windows
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Langsommere Windows

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Langsommere Windows
    Sendt: 10 Jan 2018 kl. 10:02
vh.
Ralphus

Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jan 2018 kl. 11:38
For en gangs skyld kan vi være sikre på, at Microsoft holder, hvad de lover. Mange års erfaring har gjort dem til eksperter i at gøre hvad som helst langsommere. Man kan så hævde, at det ikke er den store kunst, men dog en kunst MS behersker til fulde.

Det kan tage årtier, før MS får rettet selv de mindste huller i sikkerheden. Intet nyt i det. Og når rettelsen så endelig kommer, ledsages den af et ocean af nye fejl og fuldstændigt overflødige filer, der fylder pc'en op til randen, hvorfor den naturligvis blir langsommere. Intet nyt i det ej heller. Ofte kan de nye rettelser sågar medføre, at pc'en går helt i stå, og så kan den jo ikke blive langsommere, vel? Er det så nyt? Næh..

Men at vi for en gangs skyld kan stole på MS. DET er nyt !!!

Mere om miseren: Microsoft and Intel reveal just how much Meltdown and Spectre patches slow PCs (betanews.com)


Redigeret af Prutterhunden - 10 Jan 2018 kl. 11:54
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jan 2018 kl. 12:00
Ifølge Computerworld vil det især berøre ældre Windows-versioner ...

Med de luskede metoder Microsoft er kendt for, kunne jeg forledes til at tro det er bevidst ældre systemer rammes ekstra hårdt! De griber ganske enkelt muligheden for at få brugerne til at benytte Windows 10.

Det er selvfølgelig en påstand jeg ikke kan bevise, men tanken alene ...
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jan 2018 kl. 12:38
Også min allerførste tanke. Ingen hæmninger i sovsen. Rene mafia-metoder.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 12:28

Pudsigt nok, er der åbenbart ikke noget galt i, at gammelt IT ikke kan følge med nye opdateringer/ændringer, når det IKKE er Microsoft, det drejer sig om:

Når staten gang på gang gennemfører nye lovændringer i blandt andet offentlig forsørgelse, får de ældre it-systemer svært ved at følge med

https://www.version2.dk/artikel/udbetaling-danmark-ny-kontanthjaelpslov-gammelt-system-kan-foere-forkerte-udbetalinger?utm_medium=feed&utm_source=version2.dk&utm_campaign=it_nyheder

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 13:49
"gammelt IT" er i dette tilfælde Windows 7 og 8 og computere over 2 år.

"Kører man Windows 7 eller 8 på en computer, der er over to år gammel, vil ’de fleste’ kunne mærke en ændring i den forkerte retning, lyder dommen hos Microsoft efter de første test."

I dag er alt over 2 år indenfor IT altså gammelt. Fortsætter denne trend, skal vi snart købe nye computere hver eneste måned, sæføli med Windows 10, hvis computerne skal kunne følge med de nye opdateringer.

Nå. Måske staten vil hjælpe os stakler med sådan nogle gamle computere og levere nogle nye betalt over skatten? En ny computer hver måned vil ialtfald belaste mit månedlige budget voldsomt. Snøft..
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 14:05
Jeg anvender Windows 8.1 og har ikke oplevet forringelse af hastigheden.

Men jeg sad med en Windows 10 i går, der efter opdatering var blevet mærkbar langsommere. Det er altså ikke kun 'gamle' systemer der rammes - det gør de alle.

Det lykkes mig dog at få mindsket forringelsen, men den er ikke, som før Confused

Jeg beholder min Windows 8.1, uanset Microsoft påstår den er forældet. Så længe opdateringer modtages, og det gør de til starten af 2023, så bliver den kørende.

Derefter sker skiftet til Linux. Wink En stadig udvikling af Linux gør, at den om ca. 5 år vil være mindst lige så god, som det suveræne Windows 10 Smile
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 14:08

”En ny computer hver måned”

Ja ja, overdrivelse fremmer forståelsen, siger man jo.

Det er processorer der er tale om, derfor rammer det også Linux.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 14:55
Barsko..

Jeg accepterer, at du kalder "ny computer hver måned" en overdrivelse, men det er jo mere en spådom om fremtiden, hvis trenden fortsætter og dermed ikke en aktuel overdrivelse. Det er som bekendt svært at spå, og sommetider kan fremtiden rumme noget, som er langt værre end det, som er spået. Ja, værre end det man i den vildeste fantasi kunne forestille sig.

Trenden i dag er jo, at vi hele tiden skal anskaffe os det sidste nye, fx iPhones. Og også Microsoft bombarderer os med dette budskab. Den ene dag er Windows bla bla det sidste nye og vidunderlige. Den næste er det noget gammelt udueligt juks.

At dette er trenden, er der ikke noget mystisk i. Det er jo det, der giver firmaerne smør til brødet. Jeg frygter bare, at denne trend er selvforstærkende, og alting "forældes" næsten før vi har anskaffet os det nye. Mange produkter blir i dag fremstillet med indbygget forældelse. Det kunne vel tænkes, at også Microsoft gør sådan - som alle andre?

Engang for længe, længe siden kunne der gå 3-4 år, før et nyt Windows OS blev leveret - altså det gamle OS skulle opgraderes. Nu skal der opgraderes hvert halve år. Det synes mig at være nøjagtig samme trend - som alle andres trend.

Så måske min spådom ikke er så overdreven endda? Vi kan så forvente, at Windows 10 fra at skulle opgraderes hvert halve år, skal opgraderes - ja, rigtigt gættet - hver måned.

Nuvel. Der er sikkert yngre mennesker, der synes, at sådan nogle gamle røvhuller som os også skulle opgraderes med jævne mellemrum, men sådan har vorherre - desværre - ikke skabt os.

Jeg beklager. Cry
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Jan 2018 kl. 15:08

”Engang for længe, længe siden kunne der gå 3-4 år, før et nyt Windows OS blev leveret - altså det gamle OS skulle opgraderes. Nu skal der opgraderes hvert halve år. Det synes mig at være nøjagtig samme trend - som alle andres trend.”

Ja, nu bliver Microsoft skældt ud for, at ikke komme hurtigt nok, med nyt.

Det er det der hedder udvikling, som man så kan vælge fra/til, som man vil.

JEG blev altså SKABT af min Far, og Mor. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.344 sekunder.