Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Afkald på dine sundhedsdata?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afkald på dine sundhedsdata?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afkald på dine sundhedsdata?
    Sendt: 03 Jan 2018 kl. 09:46
Vil du give tilladelse til virksomheder kan få adgang til dine sundhedsdata? Og i givet fald, hvem får dermed adgang til dine data?

Forestil dig dit forsikringsselskab får adgang til dine sundhedsdata. De vil da i fremtiden kunne nægte dig en forsikring, eller forhøje prisen.

Og hvad sker, hvis der sker en lækage af dine data?

Det kan godt være det er 'smart' og tænkt som et godt formål, men jeg mener der er god grund til at være forsigtig. Det er lidt for naivt til jeg vil afgive mine!

Artiklen er fra Computerworld

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 09:57
Og som ekstra 'brænde' på bålet, kan vi så lige tilføje endnu en skamplet i forbindelse med vores sundhedsdata ...

Artiklen er fra Version2 
Til top
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 10:02
Og nu vi er ved det...
Forældre til skoleelever er så forargede over Undervisningsministeriets dårlige håndtering af elevernes data i forbindelse med en trivselsundersøgelse, at det nu har ført til at mindst to borgere har politianmeldt ministeriet.
vh.
Ralphus

Til top
Ralphus Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Maj 2016
Status: Offline
Point: 6032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ralphus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 10:05
Sorry... jeg kom vist lige oven i dit indlæg...Smile
vh.
Ralphus

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 10:32
Det går nok Ralphus Thumbs Up

Emnet er vigtigt at få frem og kan se Prutter også har fat.... Wink

Er glad for vi er vågne på det punkt. Big smile


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 10:33
"Hvorfor må man i det mindste ikke få det at vide? Hvorfor skal det være hemmeligt?"

Fordi det er krig mellem magt og afmagt - men uden fortidens forældede våben og langt smartere. Våbnet er data om gud og hvermand indsamlet på computere, så vi afmægtige ikke kan skjule os. Big Brother har lært af nazi, stasi osv.


Redigeret af Prutterhunden - 03 Jan 2018 kl. 10:34
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 10:43
Jeg ser nu også et problem ved firmaer kun går efter at opfylde minimumskravene til sikkerhed. Det ville jo være rart (og ikke fordyrende), om de tænkte lidt længere.

Hvornår mon nogen vover at føre en sag på området? Den må under alle omstændigheder være principiel og kunne køres helt til tops...

Jeg forstår til fulde, hvis borgere der læser artiklerne, kan føle sig umyndiggjort, for det er jo i virkeligheden sandheden!
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.