Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Netværk hænger - uanset brug af samme
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk hænger - uanset brug af samme

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 16:31
Hej djgamerdude..

Og undskyld denne off-topic afbrydelse. Men syntes lige, at det måske var nemmere for dig at tilføje i et allerede eksisterende indlæg end at starte nye hver gang, så længe der ikke er respons.

Det skal dog ikke opfattes som en irettesættelse endsige et forbud!

Når du vil redigere (underforstået du er logget ind) klikker du på 'Indlæg funktioner' (ved tandhjulet oppe til højre i indlægget) og derefter på 'Rediger indlæg' i rullemenuen.

Håber du får løst problemerne og godt at se, at du ikke gi'r op, men er stædig. Klø på! Big smile

Edit: Nå, det fik jeg så selv brug for. Havde først skrevet 'møtrikken' i stedet 'tandhjulet' og måtte rette det.


Redigeret af Prutterhunden - 02 Jan 2018 kl. 16:36
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 16:58
Så har jeg resettet begge routerne, og fjernet min time capsule, så den ikke forstyrrer fejlsøgningen. For at tage tingene een ad gangen: Når jeg streamer video på min iMac, bufferer den hele videon i løbet af få sekunder (selvom den er 20 minutter lang!). Så der er godt hul igennem.

Når jeg spiller samme video på min ipad, buffer den kun 30 sekunder ad gangen (cirka), og efter 4-5 minutter bliver den grå bjælke bare stående. Bum. Så når videoen kommer der hen, går videoen i stå og står og tænker. Angry

Jeg har prøvet at slukke og tænde for wifi i ipaden og sat DNSen til 8.8.8.8, uden held.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 17:46
Hvor meget hukommelse er der i den anvendte iPad? Den buffer jo til RAM, og er der ikke nok ledig hukommelse, går det galt!

Kører der baggrundsprogrammer samtidig og hvilken app anvender du til at vise video? Kan du evt ændre bufferstørrelse??
Til top
GDK Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2009
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Jan 2018 kl. 18:36
Hej.

Når både Tilgin og TP routeren er på, er der kun et netværk du skal se og det skal være TP routeren. Du skal ikke kunne se dem begge. Når de er sat korrekt op, skal du kun se TP routeren.

Du kan ændre navn på router, det skal du gøre inde på konfigurationssiden på den pågældende router, men det hjælper ikke på det problem du har.

Har du stadig problemer med at streame efter du kun kører via wifi/LAN på din Tilgin router, så er det din udbyder du skal have fat på. De kan som udgangspunkt kun supporter din Tilgin router, alt andet ekstern hardware som fx din TP router, den supportere de ikke.   

Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Jan 2018 kl. 19:43
Ok. For det første: tak for tippet, Prutter, det var den jeg ikke kunne finde! Big smile

Vi har allerede tjekket en mulighed for at placere tilgin routeren udenfor bryggerset, hvor både boiler og tørretumbler står, men det bliver en lidt større aktion at få det gennemført.

GDK: Jeg vil gærne bruge tilgin som wifi access point, for at udvide netværket. Lige nu er det kun tp som sender wifi. Kan jeg indstille tilgin routeren med det samme wifi navn som tp routeren bruger i forvejen (det er jo det navn vi er vant til at bruge i familien).

Tak pomse for de gode forslag: Der er masser af plads på min iPad (ca. 10 GB) og jeg har tjekket, om jeg kan ændre bufferstørrelse i youtube, hvor jeg ser videoerne, men uden held.
 Spiller flash en rolle?
Til top
GDK Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2009
Status: Offline
Point: 248
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04 Jan 2018 kl. 19:39
Hej.

Den med at udvide netværket; såfremt TP sender og fungere behøver du ikke ændre navn på Tilgin routeren. På dit netværk skal du kun se navnet på TP routeren, kan du også se navnet på Tilgin routeren så er opsætning forkert.
For at se hvordan du ændre navn i Tilgin routeren, der skal du have fat i vejledningen eller ringe til support.

Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 Jan 2018 kl. 23:54
Hej Gutter.

Jeg har løst problemet! Tak til GDK for at få mig på sporet! Jeg kom til at tænke på, om de to routere egentlig var sat rigtig op i forhold til hinanden. Jeg googlede det, fandt en god video på youtube, og fandt ud af, at jeg havde lavet stort set alt forkert.

Nu har jeg sat det hele rigtig sammen, og det fungerer som en drøm! Big smile

Tak for hjælpen!

Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 00:17
Kan du poste videoen som hjalp dig.. Den kunne jo blive brugbar :)
Til top
djgamerdude Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 27 Dec 2017
Sted: Sebbersund
Status: Offline
Point: 9
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér djgamerdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 21:55
Helt klart:


Og han virker til at have godt styr på det. :-) Det virkede ihvertfald efter hensigt og det er meget godt forklaret.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Jan 2018 kl. 23:47
Takker :)
Til top
 Besvar Besvar Side  <12
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.