Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Sletning af Avast
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sletning af Avast

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2017 kl. 10:05
Kære Nettipsere

Tak for alle tilbagemeldingerne. Som jeg udlægger teksten, skal jeg ikke gøre yderligere.

Nu jeg er i gang, har jeg et tillægsspørgsmål.

I program-folderne ligger der forskellige rester fra afinstalleringer, eksempelvis C:\Program Files\Emsisoft Anti-Malware, og Emsisoft fremgår da heller ikke af listen over installerede programmer.

Kan jeg bare tillade mig at slette folderen Emsisoft Anti-Malware?

Mvh Cotangens/amatørnisse
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2017 kl. 10:20
Nej, du behøver ikke gøre mere i forbindelse med Avast. Wink

Ang. øvrige rester af diverse installationer: Du kan vælge at følge samme procedure, som du anvendte til at fjerne Avast. Blot udskift navnet. Smile

Begynd i registerdatabasen (regedit) og søg på emisoft. Når alt er slettet fra registerdatabasen, følger du proceduren for Stifinder ... Wink

Alle programmer, der har efterladt rester på computeren, kan fjernes med omtalte metode. Men det er naturligvis et stort arbejde! Ved at fjerne indgangene til programmer via registerdatabasen, gør du programmerne passive. Og dermed er vejen åben for en rigtig oprydning, uden forhindringer Big smile

Men husk at registerdatabasen er følsom over for fejl! Fjerner du nøgler, der ikke burde fjernes, kan du risikere Windows ikke kan starte.

Vær opmærksom på, at nogle programmer optræder med flere navne. Eksempelvis optræder antivirusprogrammet Norton både med navnet 'Norton' og firmanavnet 'Symantec'. I sådanne tilfælde skal der søges på begge navne i registerdatabasen og selvfølgelig i Stifinder Wink
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2017 kl. 11:16
Vil lige tilføje til Pomses svar..

At JA, du kan roligt slette alle rester fra afinstallerede programmer med almindeligt højreklik - også folderen Emsisoft Anti-Malware. De/den ligger jo bare og fylder til ingen verdens nytte.

Pomses metode er dog den mest grundige, men også mere omstændelig og tidskrævende.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2017 kl. 12:19
Tak til Pomse og Prutterhunden for tilbagemeldinger. Meget nyttige.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. I regedit søgte jeg efter Kaspersky (som var installeret i tidernes morgen; men som siden hen blev afinstalleret). Der var mange hits. Kan jeg bare slette fra en ende af?

En søgning i Stifinder på Kaspersky gav kun et hit: http_support.kaspersky.com_0.localstorage-journal. Sti: C:\AdwCleaner\quarantine\files\rfmclfmtrjxmsrregshrucjgwrztprzw\Default\Local Storage. Den kan vel roligt slettes?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 Dec 2017 kl. 13:07
Du gør blot som tidligere beskrevet Smile

Og som Prutter rigtig skriver: du kan 'nøjes' med at højreklikke på afinstallerede programmers mapper og vælge slet. Her følger du blot proceduren nævnt for Stifinder. Wink

Og så spørger du måske, hvorfor så gennemgå registerdatabasen? Eksporteres registerdatabasen som et tekstdokument, vil det være på omkring 33.000 sider eller mere! Kan du mindske antallet af sider til f.eks. 30.000, betyder det hurtigere opstart af Windows, da registerdatabasen indlæses ved hver opstart af computeren. Det er hurtigere at indlæse 30.000 sider, end 33.000. Samtidig mindsker du risikoen for konflikter med andre installationer i fremtiden.



Redigeret af Pomse - 22 Dec 2017 kl. 13:17
Til top
 Besvar Besvar Side  <123
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.