Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Danske forskere skal hente nobelpriser
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske forskere skal hente nobelpriser

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Danske forskere skal hente nobelpriser
    Sendt: 05 Dec 2017 kl. 14:20
Den noget uheldige formulering så jeg gudhjælpemig lige på TV2 News og tænkte, at den måske var lige i overkanten af det rimelige.

Men hvis nu, disse stakkels forskere skal have held med denne opgave, skal de måske lige tage en snak med Egon Olsen først? Måske nobelpriserne ligger i et Franz Jäger pengeskab? Hvem ved?

Skulle de alligevel have heldet med sig, er jeg dog bange for, at de udover nobelpriser også får en pris på deres stakkels hoder. Og så blir nobelpriserne nok taget fra dem igen, da man ikke får sånoen for at sidde i fængsel. Ikke at jeg ved t-alle-t-fald.

Mææn.. skulle danske forskere få nobelpriser på en lidt mere lovlig måde, skal jeg ikke stille mig i vejen.

Regeringen: Flere forskere skal vinde nobelpriser - TV 2
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2017 kl. 19:02
Vi kan være stolte over, at man konsekvent giver særundervisning til "særligt udfordrede elever". Se, det er noget, som viser et samfund's styrke Approve

Imidlertid må jeg medgive, at formuleringen af regeringen's hensigter, sagtens kan tydes uheldigt.....som når diktatorer konsekvent fremmer de bedst begavede af de forkerte årsager. Det ville skurre lidt mindre i mine øregange, hvis der bare lå en formålsparagraf, som pålægger Folkeskolen at støtte særligt begavede elever. Mææn ak og ve om det er politisk korrekt at fremelske en elite. Næ nej, så hellere stile mod et samfund, hvor alle er lige - om der så skulle gå Ebberød Bank i udkommet. Det er også en grim del af Janteloven, det må være på tide at gøre op med.

Der er ikke længere arbejde til folk, der har negligeret uddannelse, så det giver mening at arbejde mod et Danmark, hvor viden og innovation er råstoffet, når vi nu ikke har været så heldige med mineraler i undergrunden som vores europæiske medborgere Smile

Emnet er interessant, og jeg skal undlade at dele links, da der er så meget at læse om det i forvejen Geek

Well, et lille hint kan det da blive til : http://www.skolevalg.dk/maerkesager/niveauopdelte-klasser-i-folkeskolen/




Redigeret af AFFI - 05 Dec 2017 kl. 19:07
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2017 kl. 19:12

Hvordan kan det være forkert, at ofre mest på dem, der er bedst egnet?

Jovist, alt kan mis-/bruges/fortolkes.Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Dec 2017 kl. 20:44
For en ordens skyld:

Mit indlæg skulle forstås som en munterhed med trykket på ordet 'skal' og ikke som indblanding i eller opfordring til politisk diskussion.

Altså alene sætningen "Danske forskere SKAL hente nobelpriser", hvilket jeg syntes var en uheldig formulering fra TV2 News side. Det lyder jo som en opfordring til at stjæle nobelpriser, som man naturligvis kun kan få på lovlig vis, hvis man har gjort sig fortjent til det.

Om det blev forstået, er jeg i tvivl om nu.

Om vores skattekroner skal bruges mere på en elite eller på de mindrebemidlede, synes mig at være en partipolitisk diskussion, der hører til på mere egnede sider end Nettips, hvor den slags ifølge vore regler bør undgås.

Ikke at politik er et forbudt emne, men at ægge til en mulig ophidset diskussion er det. Overlad partipolitik til de politiske partier og medier, hvor det er tilladt eller endog velkomment.

For så selv at kommentere emnet, 'hvad Danmark økonomisk bør satse på', blir det helt uden partipolitiske bagtanker. Sæføli bør Danmark satse på nobelpriser til vore dygtige forskere. Det kan ingen have noget imod.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.