Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - RansomStopper
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RansomStopper

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 10:58
Har lige downloaded RansomFree herfra: Free Download - RansomFree by Cybereason - Men ikke installeret den.

Det er samme program, som Binde nævner.

Har ikke kunnet finde noget om programmets opdateringer siden december 2016, men fandt dette fra i går: What you need to know about PowerShell attacks (cybereason.com/blog)

Den hedder 2.4.1.0 og vistnok fra 8. okt. 17 (fundet på setuppen)

Da Bindes maskine(r) åbenbart ikke er gået totalt i ged pga. RansomFree, er det nok værd at prøve den - men venter lidt.


Redigeret af Prutterhunden - 06 Dec 2017 kl. 11:13
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 11:30
Kasperskys AntiRandomware er nævnt her, men det blir jeg ikke meget klogere af.

(October 04, 2017): The best free anti-ransomware software 2017 | TechRadar

Redigeret af Prutterhunden - 06 Dec 2017 kl. 11:31
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 12:55
 RansomFree har også kørt her nogen tid. Jeg har ikke oplevet konflikter mellem Malwarebytes eller antivirusprogram, hvad er ret vigtigt.

Om den er effektiv er svært at svare på. Det kræver trods alt jeg rammes af ransomware, og det har jeg hidtil været forskånet for.

Først når ulykken sker, opdager jeg om forsvarsværket virker ... Wink


Redigeret af Pomse - 06 Dec 2017 kl. 12:56
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Online
Point: 27051
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 14:20
Ja, det er den chance man tager.. Ermm

Ellers er der noget god læsning her:
http://uk.pcmag.com/software/89011/guide/the-best-ransomware-protection-of-2017





Redigeret af Bindegal - 06 Dec 2017 kl. 14:36
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 10:16
Det blir så RansomFree for mit vedkommemde.

Ser i anden tråd, at der kan være snavs i RansomStopper, så den Stopper jeg op i .....

Derimod skulle RansomFree være Free for den slags.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 17:01
Så drenge - jeres arbejde er udført til ug LOL
 
Jeg har installeret RansomFree Wink

Men er det rigtig at jeg ikke har "et program" ?? men kun en disse tre felter
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Online
Point: 27051
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 17:15
Ja, den ligger og overvåger, den kan slås til og fra ved højreklik.

Det sker at der kommer en update til den, og det informerer den om, når der gør.
Men rigtigt nok, det ser ikke ud a meget, men du er beskyttet, som der står i det nederste felt.


Redigeret af Bindegal - 07 Dec 2017 kl. 17:16
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Dec 2017 kl. 17:26
Tak Binde for de beroligende ord - men jeg syntes ikke jeg har nogen muligheder  Embarrassed

Jeg kan kun se det ved at gå i "programmer" - når jeg så åbner programmet der så får jeg det billede som du fik at se - og her syntes jeg ikke jeg har nogen muligheder Cry
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 09:54
Jeg har nok været meget lidt opmærksom, da jeg skrev der ingen konflikt var mellem Ransomfree, Malwarebytes og mit antivirusprogram.

Men der er en konflikt. Noget Malwarebytes ikke kan lide. Ved start af computer, foretager Malwarebytes en fuld scanning af computeren. Det gør den én gang i døgnet.

Med Ransomfree installeret kommer følgende efter scanning:


Hvis jeg ser, hvilket element der er sat i karantæne, finder jeg følgende:


Umiddelbart har jeg ikke kunne finde årsagen, men nu har jeg afinstalleret Ransomfree og siden da, reagerer Malwarebytes ikke længere efter scanning.

Ransomfree kommer derfor ikke til at køre på min computer.


Redigeret af Pomse - 08 Dec 2017 kl. 09:57
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 12:07
Den har også fået sparket på denne pc. Ikke pga. konflikt med Malwarebytes, som er free, men fordi den smider ting og sager i Dokumenter, som gendannes hvis man sletter det. Det gids jeg ikke.

Efter afinstallering er der rester, som kun kan slettes ved at overtage ejerskab > C:\Windows\sysWOW64\config\systemprofile\AppData\Roaming
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.332 sekunder.