Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - RansomStopper
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RansomStopper

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RansomStopper
    Sendt: 08 Dec 2017 kl. 23:27
Jeg har skrevet til Malwarebytes. Stillet spørgsmålet, om deres program + Ransomfree kan køre sammen uden at konflikte.

Jeg skriver svaret her, når jeg hører fra dem... så får vi det opklaret (forhåbentligt) Wink


Svar fra Malwarebytes:

"Hello Peter, Malwarebytes for windows is strong enough to protect your computer by itself when it has a license active in the software."

Det kan vi så tolke på. Det jeg læser, er, at køres Malwarebytes i gratis-versionen, bør programmet støttes af andre sikkerhedsprogrammer. De giver dog ikke svar på, om de to programmer ville kunne fungere sammen, hvis Malwarebytes er Premium-version (licens-version).


Redigeret af Pomse - 09 Dec 2017 kl. 09:01
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:54
Binde ...

Jeg har nu heller ikke set nogen test af de to programmer på samme system...

Det var blot en usikkerheds faktor som jeg påpegede... måske det virker? Wink

Jeg håber dog ikke du i praksis kommer til at opleve det. Så kunne det jo være for sent Disapprove
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:54

Ja, netop, og tak, i lige måde, Pomse. Big smile Thumbs Up

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:48
Barsko ...

Selv om vi sidder med hver vores opfattelse, tror jeg det er godt at få debatten. Det giver den tvivlende flere indfaldsvinkler at forholde sig til, for og imod.

I sidste ende træffes valget af den enkelte bruger. Smile

Tak for en saglig debat Big smile
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

Binde ...

Jeg kan frygte de to sikkerhedsprogrammer vil konflikte, når ransomwaren rammer. De vil bekæmpe hinanden, frem for angrebet. Det er den samme risiko vi løber, hvis vi har mere end ét antivirusprogram installeret på computeren.

Er du virkelig villig til at løbe den risiko?


Tja, det er jo lige dét..
Og risikoen om jeg får ransomware eller ej, er nok på højde med om det virker eller ikke..
For jeg ved ikke om MBAM modvirker RansomFree, men jeg er ikke faldet over noget online omkring det.. - Men det kræver jo en test med ransomware, hvor man har begge dele, og jeg tør ikke at køre en sådan test.


Redigeret af Bindegal - 08 Dec 2017 kl. 22:49
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:16

 

 

Fint nok du har en anden opfattelse end mig Pomse.

Tilsvarende formaninger, har jeg hørt på mange gange, gennem årene.

”Hvad sker, hvis du glemme at scanne”

Det sker kun hvis jeg bliver dement.

Der scannes/Renses/Opdateres dagligt.

Laver Backup, med Macrium Reflect, hver måned, efter opdatering.

Har endnu ikke haft problemer, som mine programmer, og jeg ikke har kunnet klare selv.

 

 

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 22:03
Barsko ...

Jeg synes ikke dit argument holder. I forbindelse med Malwarebytes, kræves du selv husker at køre en manuel scanning. En scanning, hvor flere funktion er deaktiveret.

Derfor behøver du stadig andre programmer til at udfylde 'hullerne' i de ikke-dækkede funktioner i Malwarebytes. Det betyder også brug af ekstra harddiskplads!

Hvis de programmer også kræver manuel scanning, så er de ikke meget værd! Hvad sker, hvis du glemme at scanne, og hvad med beskyttelsen i realtid? Den er jo ikke-eksisterende.

Det svarer jo til du har en antivirusprogram, der kun virker, hvis du trykker på 'knappen'! Og så kan det være for sent.
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:48

Netop, hvad hjælper det så, at købe. Wink

Den sag er netop mit argument for, at udelukkende bruge gratis sikkerheds programmer.

Hvad jeg måtte miste, af data på et System, har jeg på et andet System, på samme PC.

Mister måske lidt date, og lidt tid, men INGEN penge.

Jeg har kun to købeprogrammer: PaintShop ProX2 (Billedbehandling),

og Pinnacle Studie Ultimate (Video Redigering)

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:32
Binde ...

Jeg kan frygte de to sikkerhedsprogrammer vil konflikte, når ransomwaren rammer. De vil bekæmpe hinanden, frem for angrebet. Det er den samme risiko vi løber, hvis vi har mere end ét antivirusprogram installeret på computeren.

Er du virkelig villig til at løbe den risiko?

Barsko ...

Jeg tror alle, der har fulgt mediernes omtale af problemerne hos mærsk, ved, de var i store problemer. Men det fremgik også i visse medier, at der ikke var styr på sikkerheden i den udenlandske afdeling.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08 Dec 2017 kl. 21:06


Og menu ved uret:

Til top
 Besvar Besvar Side  123 5>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.