Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Blokering af security updates
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blokering af security updates

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blokering af security updates
    Sendt: 07 Dec 2017 kl. 10:52
Det kan du se i linket Windows 10 version 1709 blocking security updates? - gHacks Tech News

Men da du næppe bruger Windows 10 Pro eller Windows 10 Enterprise, er det ikke muligt for dig.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
ePost Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 07 Mar 2009
Status: Offline
Point: 2193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ePost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Dec 2017 kl. 15:38
Hvordan tjekker man for policy ændringer? Jeg mener ikke, jeg har lavet nogen, men er er problemer med maskinen...
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 20:31
Det er ikke sikkerheds-opdateringer, der kan eller ønskes udsat. Det er som skrevet opGRAderinger, som nogle firmaer gerne vil vente med, til eventuelle fejl blir rettet - netop via efterfølgende sikkerheds-opDAteringer.

Og hermed slutter min deltagelse i denne tråd. At du helt åbenlyst er forvirret, forveksler opdatering og opgradering, og ikke kan se den logiske sammenhæng i linket og mine forgæves forsøg på at forklare sammenhængen, er ikke mit problem.

Da sagen ikke berører os brugere af Windows 10 Home, er det heller ikke vigtigt at fortsætte tråden. Jeg håber blot, at de som har læst linket, har forstået det. Måske din forvirring skyldes, at dit engelske er begrænset, og det er du sæføli tilgivet for.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 14:14

Jeg har udelukkende Pro/Ultimate versioner af Microsoft, og har ingen behov for, at udsætte Sikkerheds opdateringer.

Har heller ingen forståelse for, at nogen vil udsætte *Sikkerheds opdateringer.

Pudsigt nok hører jeg i stedet for, at *de IKKE kommer HURTIGT nok, fra Microsoft. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 14:02
"Ja i, at kunne slette/undlade, at hente dem."

Nej, kun det sidste: at hente dem.

Og ja - DU kan. Men du er heller ikke en af disse brugere:

"Windows 10 users and administrators who set a policy on machines running Windows 10 to delay the deployment of feature updates, may notice that cumulative security updates are not installed on PC systems with these configurations either."

Altså firmaer, der bruger Windows 10 Pro eller Windows 10 Enterprise og dermed har mulighed for at udsætte opGRAderingerne - forår og efterår - fra 1 til 365 dage. Gør de det, mister de de månedlige opDAteringer.

Jeg går ud fra, at langt de fleste af disse erhvervsfolk, som bruger Pro el. Enterprise IKKE kører deres firmaer som vanvidsbilister og naturligvis stræber efter maximal sikkerhed. Hvorfor skal de straffes af Microsoft?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 13:18
Microsoft forhindrer dem”

Ja i, at kunne slette/undlade, at hente dem.

Jeg kan da hente hvad Microsoft udgiver af opdateringer. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 13:10
Synes du vender tingene på hodet, Barsko.

"Hvis en bruger undlader, at hente de sikkerheds opdateringer Microsoft udgiver, og brugeren efterfølgende får problemer, hvis er skylden så?"

Pointen er jo, at det ikke er brugerne, der undlader at hente sikkerheds opdateringer, men at Microsoft forhindrer dem i det. Hvis skyld er det?

Skåret ud i pap: Brugerne vil gerne have opdateret sikkerheden, men får ikke lov til det.

Jeg kan altså stadig ikke se det fornuftige i, at brugerne ikke må få sikkerheds-opdateringer. Sammenlignet med biler, ville det svare til at sælge bilerne uden bremser, airbags osv.

Er det at hjælpe brugerne, og hvordan skal det forhindre ulykker?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 12:07

”Jeg kan ikke se det fornuftige i at forhindre brugeres tilgang til sikkerheds-opdateringer.”

Det kan jeg så til gengæld. Big smile

Mange brugere bruger bare, fordi det nærmest er en nødvendighed, uden at sætte sig ind i hvad det er de bruger, og hvordan det virker.

Den slags brugere skal da hjælpes, så de ikke laver ulykker, ved f. eks, at slette hvad der er vigtigt, nemlig sikkerheden.

Et lille eksempel fra bilens verden: Vi har lige kunne læse, om en vanvids bilist, der hvor der var begrænsning på 60 Km. i timen, kørte med 168Km. i timen.

Kører en sådan (undlader en benævnelse) galt, er det da IKKE Bilfabrikantens skyld – vel? Wink

Hvis en bruger undlader, at hente de sikkerheds opdateringer Microsoft udgiver, og brugeren efterfølgende får problemer, hvis er skylden så? Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26 Nov 2017 kl. 11:43
Jeg kan ikke se det fornuftige i at forhindre brugeres tilgang til sikkerheds-opdateringer. På den anden side har fornuft og sikkerhed intet med Windows at gøre, så det burde ikke komme bag på nogen.

At det ovenikøbet går ud over erhvervslivet, der ofrer langt større beløb på Windows end almindelige brugere, gør kun Microsofts politik overfor brugerne endnu mere grotesk.

"Windows 10 users and administrators who set a policy on machines running Windows 10 to delay the deployment of feature updates, may notice that cumulative security updates are not installed on PC systems with these configurations either."

Windows 10 version 1709 blocking security updates? - gHacks Tech News

Wacko
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.145 sekunder.