Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Nybygget pc kræver hjælp!!!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybygget pc kræver hjælp!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybygget pc kræver hjælp!!!
    Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:01
 Hej! Jeg købte stumper til at bygge en ny pc for nogle dage siden, og er blevet gråhåret siden...

 Det er et Asrock 970 extreme v3, Amd fx8350, Corsair 3x4 gb ram 1333 mhz,  Thermaltake 600 w psu.

 Der er ikke noget seperat grafik kort på bundkortet, Så har et HD 6870 og et HD 6850 som jeg begge har prøvet.

 Jeg kan godt få maskinen til at starte, men der kommer ingen beep, og intet skærmbillede. Blæserne kører, også i grafikkortet. Jeg har gennemgået ledninger igen og igen, og synes jo at det sidder som det skal. Har prøvet at starte uden ram, ingen beep, uden gfx, ingen beep... Skal slukke på afbryderen på PSU'en, den reagerer ikke på power knappen på chassiet. Jeg er efterhånden løbet tør for gode ideer, og håber virkelig der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. På forhånd tak.


Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:13
Hej, whitewolf og velkommen ti Nettips! Smile

Jeg håber meget, at nogen kan hjælpe dig med dit problem indenfor ikke alt for lang tid. Det er jo søndag og derfor ikke den store trafik i vort forum.

Min egen kompetence på området er ikke den store, men der er andre medlemmer som har den.

Held og lykke!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:18
Velkommen til Nettips, Handshake

Har du været i BIOS og foretage de nødvendige indstillinger? Kan du se grafikkort, RAM og processor i BIOS?

I værste fald kan det være et bøjet ben på processoren!


Redigeret af Pomse - 29 Okt 2017 kl. 11:19
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:40
Tak for hurtigt svar! Mangler virkelig hjælp her, er sgu lidt surt at have glædet sig, brugt penge og så ikke kunne få skidtet op at køre...Jeg har været forsigtig da jeg satte processoren i, og har checket efterfølgende om der skulle være noget der er bøjet selvom det er svært at se. Jeg kan ikke komme ind i bios, kan slet ikke få skærmbillede frem, det ville gøre det en hel del nemmere hvis jeg kunne det.


Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:42
Synes iøvrigt også det er underligt at den ikke reagerer med beep lyde uanset om der er ram, gfx eller harddisc frakoblet ?
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:44
Håber virkelig der er en der kan komme med et guldkorn, kan også sende billeder hvis det gør det nemmere ?
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 12:11
HD 6870 har en anbefalet strømforsyningseffekt på 500 Watt.

Hvor stor effekten skal være på HD 6850 ved jeg ikke, men ligger nok tæt derpå.

Processor kræver 125 Watt.

Din strømforsyning (PSU) angiver du til 600 Watt...

Har du mulighed for at afprøve med mindre strømslugende grafikkort? Det kan nemlig være din PSU ikke er kraftig nok.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 13:45
@whitewolf 
Måske et overflødigt spørgsmål,men har du efterfølgende installeret de nødvendige drivere fra den medfølgende support cd ? ellers kan det være grunden, cd`en skulle gerne være bootbar.
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 13:51
Kan jo slet ikke komme ind i den, og få skærmbillede på? Angående drivere...

Det mindste gfx jeg har er HD 6850, men i min gamle maskine kørte det nu fint med 600 watt psu og HD 6870. Der er jo ikke indbygget gfx i bundkortet, så skal have et siddende i for at kunne få billede på. Tror nu selv at fejlen ligger før det på en eller anden måde, også det at den ikke giver et beep uanset om der er ram i eller ej

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 14:05
http://www.tomshardware.com/answers/id-2421293/trouble-booting-asrock-970-extreme3-boot-mobo-lights-fans-spin.html

I øvrigt kan det være en must i opstarten af et nyt motherboard og hvis maskinen ikke reagerer på tastaturet at anvende et PS2 (det med det runde stik)tastatur i stedet for et USB dittoWink


Redigeret af Halveskimoen - 29 Okt 2017 kl. 15:45
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.250 sekunder.