Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Nybygget pc kræver hjælp!!!
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybygget pc kræver hjælp!!!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nileif Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang
Avatar

Oprettet: 12 Aug 2016
Sted: Omkring Århus
Status: Offline
Point: 49
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nileif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybygget pc kræver hjælp!!!
    Sendt: 12 Nov 2017 kl. 16:59
Ouch jeg ved ikke om du er blevet kørende.
Jeg har engang oplevet at en bios RESET jumper, var sat i reset på bundkortet.
Kræver lige et kig i manualen til bundkortet.
Leif
Nileif
"Der er intet der overgår god planlægning, som svineheld"
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Nov 2017 kl. 16:58
Desværre var hjælpen herfra ikke til megen nytte Confused Det er svært, når vi kun 'ser' i ord og ikke sidder ved selve computeren.

Det er trods alt et plus de tager det tilbage og leverer et nyt. Så må vi håbe på bedre held med det nye bundkort og håbe det ikke har beskadiget andre vitale dele (RAM, SSD og grafikkort).

Vi krydser fingre og håber det bedste Wink
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01 Nov 2017 kl. 15:58
Efter at have prøvet det hele i nogle dage er cpu og bundkort sendt retur til forhandleren, eftersom de også mente der måtte være en fejl i en af delene. Så nu afventer jeg spændt på svar. Tak for jeres svar herinde, det er dejligt at der findes forum'er som dette, hvor man kan få hjælp og måske lige det guldkorn man mangler :-) Skal nok følge op på sagen :-)
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 14:05
http://www.tomshardware.com/answers/id-2421293/trouble-booting-asrock-970-extreme3-boot-mobo-lights-fans-spin.html

I øvrigt kan det være en must i opstarten af et nyt motherboard og hvis maskinen ikke reagerer på tastaturet at anvende et PS2 (det med det runde stik)tastatur i stedet for et USB dittoWink


Redigeret af Halveskimoen - 29 Okt 2017 kl. 15:45
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 13:51
Kan jo slet ikke komme ind i den, og få skærmbillede på? Angående drivere...

Det mindste gfx jeg har er HD 6850, men i min gamle maskine kørte det nu fint med 600 watt psu og HD 6870. Der er jo ikke indbygget gfx i bundkortet, så skal have et siddende i for at kunne få billede på. Tror nu selv at fejlen ligger før det på en eller anden måde, også det at den ikke giver et beep uanset om der er ram i eller ej

Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 13:45
@whitewolf 
Måske et overflødigt spørgsmål,men har du efterfølgende installeret de nødvendige drivere fra den medfølgende support cd ? ellers kan det være grunden, cd`en skulle gerne være bootbar.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 12:11
HD 6870 har en anbefalet strømforsyningseffekt på 500 Watt.

Hvor stor effekten skal være på HD 6850 ved jeg ikke, men ligger nok tæt derpå.

Processor kræver 125 Watt.

Din strømforsyning (PSU) angiver du til 600 Watt...

Har du mulighed for at afprøve med mindre strømslugende grafikkort? Det kan nemlig være din PSU ikke er kraftig nok.
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:44
Håber virkelig der er en der kan komme med et guldkorn, kan også sende billeder hvis det gør det nemmere ?
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:42
Synes iøvrigt også det er underligt at den ikke reagerer med beep lyde uanset om der er ram, gfx eller harddisc frakoblet ?
Til top
whitewolf Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 29 Okt 2017
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whitewolf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29 Okt 2017 kl. 11:40
Tak for hurtigt svar! Mangler virkelig hjælp her, er sgu lidt surt at have glædet sig, brugt penge og så ikke kunne få skidtet op at køre...Jeg har været forsigtig da jeg satte processoren i, og har checket efterfølgende om der skulle være noget der er bøjet selvom det er svært at se. Jeg kan ikke komme ind i bios, kan slet ikke få skærmbillede frem, det ville gøre det en hel del nemmere hvis jeg kunne det.


Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.328 sekunder.