Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Sikkerhed
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Dine password er tilgængelig på nettet
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dine password er tilgængelig på nettet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dine password er tilgængelig på nettet
    Sendt: 10 Okt 2017 kl. 16:25
Anvender du Google Chrome, er der stor chance for dine passwords ligger tilgængelig på nettet.

Google Smart Lock tilbyder nemlig at gemme dine password, men noget tyder på metoden bør give rynker i panden ....

Det skriver Dinside.no
 
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 17:17
Dét kommer som en overraskelse for mig, at Google Chrome brugere lader deres browser håndtere deres passwords, når rimeligt pålidelige password managers både genererer, gemmer og logger ind med passwords, hvor der ingen dupes er overhovedet Wink

Ellers en god side, som lige blev bogmærket Thumbs Up

Hvis man ikke vil betale for Dashlane Premium, da findes den i en gratis version. Sidstnævnte synkroniseres ikke på tværs af alle enheder. Et andet glimrende valg må vel være KeePass, som få's portabelt. Der er andre på markedet til gratis pris, og det vil da være fint, hvis andre kan anbefale noget smartere, end at lade et reklamefinancieret firma håndtere noget så personligt som sine passwords 

KeePass : http://keepass.info




Redigeret af AFFI - 10 Okt 2017 kl. 17:18
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
cotangens Se dropdown menu
Engageret
Engageret
Avatar

Oprettet: 29 Jan 2016
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cotangens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 17:24
Tak for tippet!
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 17:43
Har i flere år brugt lastpass - indtil andet er bevist regner jeg, at de er troværdige :-)
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 20:36
Hi Queen. Jeg har også brugt LastPass, som er fortræffelig, men så vidt jeg husker, skal man også have den i Premium eller Pro, hvis den skal synkroniseres på tværs af enhederne - som for eks computer, iPhone/android smartphone og hvad man ellers har Smile

Det var her på nettips, at Dashlane blev præsenteret i beta-version. Alle beta-testere fik sig en livslang Premium licens. Takker, admin Thumbs Up
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Okt 2017 kl. 22:05
Affi - jeg så lige efter jeg startede i 2012 og jeg har Premium det koster 12 usd  om året i 2016 var det 86,86 kr.
Det kører smertefrit, det er rart at jeg kan bruge det på flere enheder, da jeg er en skovl til at huske passwords
- det er kun det til min bank jeg det i hovedet
- på min tab og mobil  er jeg ikke logget ind permanent - men jeg har dem jo med, hvis jeg lige skal bruge et password.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 Okt 2017 kl. 10:48
Det er da til at overse - over at genbruge de samme passwords om og om igen. Det bliver jo til en del gennem årene. Dog må jeg indrømme, at jeg har en håndfuld stående i en "kinabog" (netbank mv) I øvrigt er det kun det halve af prisen på Dashlane, mææn siden jeg fik den gratis, virker den fint for mig Wink
Takker, at du tog dig tiden Smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.