Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Saa er Prutter paa Minten
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saa er Prutter paa Minten

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Saa er Prutter paa Minten
    Sendt: 05 Okt 2017 kl. 20:10
Efter flere timers fortraedeligheder, som jeg ikke vil traette jer med, har jeg nu Mint paa denne Baerbare.

Men det er kun via USB, og jeg mangler at installere.

Om det vil lykkes, vil jeg haabe, ellers maa jeg noejes med USBen.

Derefter skal der indstilles, bl.a. raeven, som det ses af stavningen paa denne raev.


Redigeret af Prutterhunden - 05 Okt 2017 kl. 20:11
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05 Okt 2017 kl. 20:55
Tillykke Prutter ClapClapClap

Øhh, ræven.... den er jo standard på Mint....!!!!

Håber da du får den rigtig ind på putteren, ellers forbliver den engelsk Wink

Hvilken version af Mint har du valgt? Cinnamon, Mate, Xfce eller KDE og er det 32- eller 64-bit versionen??
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 01:05
Oprindeligt skrevet af Pomse Pomse skrev:

Tillykke Prutter ClapClapClap

Øhh, ræven.... den er jo standard på Mint....!!!!

Håber da du får den rigtig ind på putteren, ellers forbliver den engelsk Wink

Hvilken version af Mint har du valgt? Cinnamon, Mate, Xfce eller KDE og er det 32- eller 64-bit versionen??


Nåda det mener du ikke kan gøres bagefterOuch
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 05:45
½eski .........

Hvis den kun køres fra en usb, forbliver den engelsk Smile

Først når den installeres rigtig på computeren, får du mulighed for at vælge sprog, installere programmer, fjerne programmer og opdatere, uden det blot er en simulering Wink
Til top
John Westcoast Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7602
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Westcoast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 06:26
Tillykke, så er Prutter på Månen.😁😀😉
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 07:41
LOLLOLLOLLOL
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 08:51
Det' nemlig rigtigt, men er nu vendt hjem til den hjemlige Jord, hvor jeg hører til. Måneturen var der ikke meget huhej ved. Blev enormt tørstig af alt det støv og ingen steder at løfte ben ved, men lagde da et par visitkort med det danske flag i. En kort historie..

Ved Jorden at blive..

Læste et sted, at man godt kan bevare indstillinger på CD eller USB ved speciel procedure, men det gør jeg kun om strengt nødvendigt. Den gamle bærbare skal forbeholdes Minten, bl.a. for hastighedens skyld.

Da jeg havde fået Minten på USB og gjort læselig, forlod jeg grundet træthed i hundehodet og fo'bold. At boote på USB skulle jeg også lige lære, da det er en omstændelig proces med flere genstarter på Windows 10.

Næste trin er så at installere, lære det nye og opfriske det gamle..

Moon Dog

PS. Mener det er Cinnamon og 64, men ikke helt sikker. Får se, når jeg er gået i gang efter andre gøremål i dag. Først og fremmest morgenkaffe.

PS 2. Det blev ikke den bærbare, jeg første havde tænket mig. Den ældste med over 18 tommer skærm. Det blev den næstældste. Den gamle blir brugt som lager og evt. billedbehandling med Paint, Paint.net og va ve jeg.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 15:42
At boote på USB skulle jeg også lige lære, da det er en omstændelig proces med flere genstarter på Windows 10.

Det samme med CD. Det skulle, som med Macrium Reflect, Thumbs Up være muligt, at gøre det Bootable:

https://knowledgebase.macrium.com/display/KNOW/Adding+a+boot+menu+option+for+Reflect+recovery

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 16:06
Nu var det jo for mig ikke et spørgsmål om at boote fra rednings/recovery-disk el. USB, altså at genskabe Windows fra grunden af.

Spørgsmålet var at få maskinen til at boote fra USB'en med LinuxMint på.

Jeg havde noget lignende Macrium Reflect - CyberLink Recovery - , installeret fra fabrikken, som tværtimod forhindrede mig i at få adgang til USB'en med LinuxMint. Det måtte jeg fjerne først ved at søge og slette bl.a. fra partitionen E: Recovery.

Bortset fra det, vil jeg slette så meget som muligt af Windows 10, herunder partitionen E:, før jeg erstatter (overskriver) den med LinuxMint. Der skal kun være Mint på maskinen og ikke dual-boot eller andre "tossestreger".
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 16:20

”Spørgsmålet var at få maskinen til at boote fra USB'en med LinuxMint på.”

Det er jo netop det jeg skriver, skulle kunne være muligt. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.148 sekunder.