Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Linux og andre styresystemer
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Saa er Prutter paa Minten
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Saa er Prutter paa Minten

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Saa er Prutter paa Minten
    Sendt: 09 Okt 2017 kl. 11:55
Hvis man lægger Ubuntu og dens nære familie på en USB-stick med Unetbootin, så reserverer den noget plads på stick'en til at gemme ændringer.
Så kan du få din sprog/keyboardlayout-ændring gemt, så den huskes fra gang til gang.
Det kan godt gøre den lidt tungere, hvis du laver mange ændringer, som den skal huske - men jeg har nogle gange brugt den til at installere programmer, som jeg skulle bruge, så jeg kunne have programmer udover standard med mig. Det stiller bare nogle krav til maskinen.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 11:19
Det er sæføli helt ok, Pomse! Big smile

At jeg så HAVDE problemer, indtil jeg efter længere tid fandt løsningen, er en anden snak.

Det er min måde at løse problemer på eller bare lære noget nyt, at jeg ikke opgiver, men blir ved med nye muligheder - og fejler - til jeg ikke fejler mere. Altså en slags udelukkelsesmetode. Prøv det, prøv det osv.

Jeg husker måske ikke løsningen, men jeg husker fejlene, bander og svovler, og er dermed mere følelsesmæssig engageret. Der skal mere til end en løsning serveret på en sølvbakke.

Derfor beder jeg heller ikke om hjælp, før min fantasi ikke rækker længere, men jeg kan da google osv., hvilket ofte desværre langtfra er nogen hjælp og slet ikke, hvis jeg søger på Microsoftsider. De er som regel sværere at forstå end kinesisk. Eller osse er de skrevet i nedladende sovs: fejlen er en fejl, som er en fejl... læs denne side, hvor vores volapyk gentages..
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 09:46
Det er mig, der har misforstået. Jeg troede ikke din computer reagerede på isætning af usb-nøglen!

Sorry Unhappy
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07 Okt 2017 kl. 00:02
Tak. Men hvis mine ord er tolket, som at jeg har problemer, er det en misforståelse. Skulle jeg få problemer, hvad jeg ikke forventer, fx med installation etc., skal jeg nok bede om det, men først hvis jeg er helt på røven.

Måske jeg skulle have skrevet sætningen "Det drejer sig kun om at komme til boot af Mint-USBen" i datid?: Det drejede sig kun om at komme til boot af Mint-USBen.

Det fandt jeg jo ud af. På Mintens skrivebord er ikonet "Installation", som jeg sæføli vil klikke på, som jeg har gjort flere gange før, for at få halløjet installeret. Regner ikke med, at installationen er blevet vanskeligere siden dengang. He he..
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 20:09
Jeg kender ikke computerfabrikatet, men her er en liste, der (måske) kan bringe dig videre Smile

uploads/3680/BIOS_tilgang.pdf 

Og hvis ikke, så skriv fabrikat og modelnummer på "dyret" ... Wink

Og nu .... vil jeg se Breakfast at Tiffany's med Andrey Hepburn færdig Thumbs Up
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 18:37
I know, Pomse.

Men ethvert forsøg på at komme på BIOS var forgæves. Delete, F1, F10, F11, F12 osv.

Men jeg ved nu, efter at have fjernet CyberLinks recovery (bloatware), hvordan jeg kommer til Grub via Windows 10's  'Indstillinger -> Opdatering og sikkerhed -> Genoprettelse og.. og..'.

Har ikke forsøgt at installere Minten endnu. Det drejer sig kun om at komme til boot af Mint-USBen. Den Bærbare har været slukket siden i aftes, og hvornår jeg tænder den igen, ved jeg ikke.


Redigeret af Prutterhunden - 06 Okt 2017 kl. 18:43
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 18:27
Prutter ...

Anvender computeren du forsøger at installere på, UEFI?

I så falde den gør, så deaktiver det i BIOS. Derefter ændrer du boot-sekvens til usb som førsteprioritet. Wink
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 18:21
”Er der ikke noget om, at 3.parts programmer bør undgås?”

Jo, dem som det pågældende Styresystem IKKE kan garantere for. Wink

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 18:17
Tja, sådan kan man jo udlægge det.

På den anden side var det et windowsprogram, der forhindrede mig i at boote til Linux, og ikke omvendt.

Og. Både Windows og Linux har vel sine egne recoveryfunktioner uden behov for hjælp af 3.parts programmer. Er der ikke noget om, at 3.parts programmer bør undgås? Wink

OBS. At svare igen kan tage sin tid, da jeg har en masse andet at lave lige nu. Sorry..


Redigeret af Prutterhunden - 06 Okt 2017 kl. 18:19
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34103
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06 Okt 2017 kl. 18:06
Altså 1-0 til Windows, der tillader Macrium, at gøre sit produkt Bootble.

Hvad Linux IKKE kan/vil. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.