Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Sort skærm?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sort skærm?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sort skærm?
    Sendt: 10 Nov 2017 kl. 12:43
1000 tak Smile
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2017 kl. 09:49
Ærgerligt du skulle opleve dette Confused Men dog positivt det lykkes at overføre alt væsentligt indhold til den nye Thumbs Up

Lad os håbe den fortsætter med at være virksom mange år fremefter Wink

Held og lykke med den Smile
Til top
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Nov 2017 kl. 01:02
Hej igen - langt om længe.

Mit problem blev klaret af en fodboldkammerat, som kunne analysere min computer. Fejlen var at bundkortet var stået af - og at det var nødvendigt at købe en ny computer. Heldigvis var Harddiscen OK - og via en "dock" fik han overført alt til den nye computer - incl. Summasummarum regnskabsprogrammet. 

Mange tak for alle indslagene Smile

Med venlig hilsen
Peder
Til top
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Sep 2017 kl. 02:10
Når jeg har fået hul igennem til nettet igen (skriver jo fra en låne-computer) - så bliver det spændende om SummaSummarum kommer til at virke glat - eller pom jeg skal starte forfra.
Anyway - jeg melder tilbage. Foreløbig 1000 tak for hjælpen.

Mange hilsner fra
Peder
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 18:10
Vi krydser fingre Thumbs Up

Men tør altså ikke love! Synes dog det er forsøget værd, ellers må du kontakte deres support, som tidligere omtalt Smile
Til top
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 17:43
Hej Pomse.

1000 tak for hintet. Det bliver måske løsningen for at opstarte SummaSummarum igen. Jeg har version 3 - men købt for 5½ år siden. Men man må da have rettighed til at flytte den til en anden computer. Måske skal jeg betale et beløb for at flytte den. Det vil vise sig, når jeg har fået en ny computer op at stå.

Mange hilsner fra
Peder
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 13:25
Jeg fandt et sted, hvor du kan hente Summasummarum, version 4. Hvilken version du har anvendt, ved jeg ikke, men det er vel værd at prøve at hente den og indtaste din licensnøgle?

https://odsherred-regnskab.dk/summasummarum/ny-version-af-summasummarum-4.html


Til top
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 13:03
Hej Pomse.

Jeg kan se at SummaSummarum kan blive problematisk at overføre - så jeg må nok have fat i deres supportafdeling. De andre ting burde jeg nok kunne klare. Nu må jeg finde en ny computer - og så tage den derfra. 1000 tak for hjælpen. jeg skriver lige tilbage med status - når jeg har fået tingene på plads. 

Mange hilsner fra
Peder
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Sep 2017 kl. 08:49
Lad os starte med det, som med sikkerhed kan overføres fra den gamle harddisk.

Alle mapper markeret med grønt, kan overføres uden problemer. Det vil sige indholdet af Billeder-, Musik-, Dokumenter-, Videoer og indholdet i Overførsler-mappen. Systemmappen Skrivebord kan i princippet også overføres, men det giver dog ikke mening.

Du kan overføre indholdet i de respektive mapper til de samme mapper på den nye computer. Men mapperne vil højst sandsynlig have de engelske navne og ikke de danske navne.

 

Ang. Summasumarum er det straks en anden sag! Du kan overføre de respektive mapper til den nye computer, men det får ikke programmet til at virke. Årsagen til det ikke vil virke er, at programmet, for det kan virke, skal være registreret i Windows registerdatabase. Det sker KUN ved installation af programmet! Du burde dog kunne overføre selve databasefilerne.

Når registerdatabasen åbnes på en fungerende Windows-installation med kommandoen "regedit", vil du se databasen som én stor database. Men det er bedrag! Databasen er nemlig opdelt i mindre dele (relationsdatabase), som alle er skjulte og markeret som systemfiler. Registerdatabasen er fordelt i følgende mapper:

  • HKU: \Documents and Settings\<brugernavn>\NTUSER.dat
  • HKLM: %Windir%\System32\Config\DEFAULT
  • %Windir%\System32\Config\SAM
  • %Windir%\System32\Config\SECURITY
  • %Windir%\System32\Config\SOFTWARE
  • %Windir%\System32\Config\SYSTEM
Som du måske allerede kan se, er det en hovedløs opgave. I teorien er det muligt, men i praksis? For at illustrere registerdatabasens størrelse, prøvede jeg at eksportere den som tekstfil, for derefter at indlæse tekstfilen i tekstbehandlingsprogram.

Over 41.000 sider skal du minutiøst gennemgå, linje for linje. Og det vil jeg betegne som en umulig opgave!

Jeg ville nok i stedet vælge at kontakte deres support pr. mail og beskrive dit problem. De har muligvis en løsning, der kan anvendes.

http://wiki2.e-conomic.dk/summasummarum/

Til top
Peder Se dropdown menu
Godt i gang
Godt i gang


Oprettet: 16 Okt 2010
Status: Offline
Point: 69
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 Sep 2017 kl. 22:00
Hej Pomse.

Tak for tålmodigheden. Jeg er helt indstillet på at købe en ny computer - men mit regnskabsprogram, billeder og andre ting vil jeg få svært ved at undvære. Tror du at det vil være muligt at genskabe det fra den gamle harddisk her - jeg kan se og høre at harddisken starter op. Eller kan jeg måske tilgå harddisken fra en ny computer - og evt. overføre data til en ny computer?

Mange hilsner fra
Peder
Til top
 Besvar Besvar Side  123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.172 sekunder.