Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Vis oversigt over pålidelighed
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis oversigt over pålidelighed

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vis oversigt over pålidelighed
    Sendt: 03 Sep 2017 kl. 07:33
"Vis oversigt over pålidelighed" er en graf i Windows 7/8/10, der kan vise fejl i systemet og problemer med installeret software.

Oversigten giver bl.a. information om installering eller fjernelse af software, drivere, programmer, der pludselig stopper med at virke og meget mere.

Alvorlige fejl markeres altid med en rød cirkel indeholdende et kryds ud for den dato fejlen opstod. Ved at markere datoen, kan der læses om den opståede fejl.

Vinduet viser også informationer om hændelser, der ikke er fejl. De markeres altid med en blå cirkel, der igen ved markering af dato viser, hvilken hændelse, der har fundet sted.

Grafen går fra 1 til 10, hvor 1 er dårligst og 10 bedst.

Du kan tilgå funktionen "Vis oversigt over pålidelighed" ved i søgefeltet (under Start eller ved at anvende forstørrelsesglasset) at skrive "pålidelighed" (uden anførselstegn), og trykke på det fundne element.

Er der mange røde markeringer, bør de så vidt mulig undersøges, da de også viser sikkerhedsproblemer for Windows.

Grafen opbygges af den indbyggede hændelseslog i Windows, som derfor skal være aktiveret.

Anvender du en engelsk version af Windows, skal du søge på "reliability monitor"

Redigeret af Pomse - 24 Okt 2020 kl. 22:36
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 12:35
desværre virker problem søgning aldrig (det er min erfaring)

HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 12:53
Det virkede her, og der var nogle røde markeringer for fejl, men ikke noget at blive nervøs over.

Men uanset om l*rtet virker eller ej, vil "hjælpen" fra Windows næppe virke. Det er en ørkenvandring, hvor man kun får "prøv at gå mod nord, syd, øst eller vest".
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 13:14

Ret pudsigt det hedder Pålidelighedsovervågning, det virker IKKE hver gang.

Heller ikke med: Pålidelighed

Har dog kunne se det 1 gang - uden noget rødt.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 13:41
Prutter ...

Jeg vil kun delvist give dig ret. Vises kun en af de utallige fejlkoder, kan det være lidt en ørkenvandring at finde årsagen. Men vises eksempelvis en meddelelse med navnet på en .exe-fil, så har man dog en mulighed for at lokalisere fejlen.

Barsko ...

Din ser godt nok underlig ud!!! Ingen røde markeringer, men det er tydeligt på grafen, at der er nogle "bump" undervejs!!!

Når du skriver den ikke virker hver gang, skal det så forstås således, at den nogle gange viser røde markeringer og andre gange ikke?
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 13:58

Hvorfor den ikke virker (vises) hver gang, vides ikke.

Her, på reserven, ser det sådan ud:

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:12
Ok, Pomse. Jeg fandt det ikke opportunt at se i meddelelser. Bl.a. var det meste gentagelser, altså som blinklys - nu virker det, nu virker det ikke. Og så er jeg vant til, at sovsen ikke vil acceptere, at jeg har slettet en masse store-apps-relateret især på denne pc, som er fy-fy-skamme i MS' øjne. Derfor går jeg hurtigt videre til noget forhåbentlig mere opmuntrende.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:14
Barsko ...

Den sidste graf du lagde op, ser jo ganske nydelig ud Thumbs Up

Dog kan jeg se, der tidligere har være problemer (stigende graf i begyndelsen).

Kører de to computere med præcis samme opsætning?
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:19
Stort ses ja.
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Sep 2017 kl. 14:19
Prutter ...

Så længe du ikke oplever ustabilitet, tror jeg nu heller ikke du behøver grave dybere i det.
Smile

Jeg anser den også mere til at give ledetråde, for i hvilken retning en evt. fejl skal lokaliseres.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.129 sekunder.