Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Afløser til Lazarus
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afløser til Lazarus

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afløser til Lazarus
    Sendt: 19 Jun 2017 kl. 15:49
Fandt denne "afløser": FormSave :: Πρόσθετα Firefox

På ruskumsnuskisk - sæføli.

En fuser fra Kina og en russer Ermm. Ligesom Lazarus lagde sig tilbage i graven, lader jeg disse 2 fiduser blive liggende og fortsætter søgningen, indtil jeg finder noget troværdigt. Der synes ikke at være et reelt alternativ, så jeg går efter at gøre Lazarus kompatibel via about:config.

Nå. Har indtil videre besluttet mig for "kineseren": Textarea Cache Lite :: Firefox 附加元件

Gider ikke bakse med problemet mere i dag. Læste et sted, at der muligvis vil komme en opdatering af Textarea Cache :: Add-ons for Firefox. Det håber jeg og venter på, men jeg opgiver ikke endnu, at få Lazarus genopstanden.


Redigeret af Prutterhunden - 19 Jun 2017 kl. 16:49
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 14:32
Det er så en stakket frist, Regmos. Men man henvises til en lite-udgave på kinesisk, hvilket jeg ikke er helt tryg ved.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Regmos Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2008
Status: Offline
Point: 638
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Regmos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 14:10
Virker, og har altid virket, fint her, men dør tilsyneladende med Firefox 57

https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/textarea-cache/
Mvh. Regmos
Win 11 Pro, ESET NOD 32, HMP/HMP.A (betalt), Windows Firewall Control (registreret).
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 14:05
Hej Pomse

Da jeg nu er på Pale Moon og har rigget det meste til, venter jeg med at kigge på dine links igen, til jeg omelet har skiftet tilbage til ræven, som stadig er default. Jeg er stadig valen mht. at gøre PM default.

Jeg har studeret linksene før, men tak alligevel. Kigger på dem igen for om muligt at finde et reelt alternativ eller få Lazarus til at virke.

Lazarus er ialtfald ok på PM, men kan ikke bruge Ghostery og andre addons, jeg sætter pris på, men Lazarus prioriteres pt højest, og andre addons kan delvist erstatte Ghostery.

Normalt sætter jeg proces højere end resultat, men ikke i denne sag. Dog giver jeg mig god tid for ikke at dumme mig.

Problemer er naturligvis irriterende, men som regel lærer man noget af dem, hvorfor jeg betragter dem som noget positivt, om de så blir løst eller ej. Andre foretrækker et liv uden "negative eller endda kritiske problemer", hvilket er utopi. Lad dem blot leve i drømmeland. Hvis den vej, de går, er blind, nytter det sjældent at fortælle dem det. De fortsættet ufortrødent. Så dem om det.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 12:44
Prutter ...

Du er ikke ene om problemet. Prøv følge tråden under - der er nogle alternativer nævnt Smile

https://www.reddit.com/r/firefox/comments/5nx8pk/lazarus_alternative/


Edit:

Her lidt flere alternativer ...

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search/?q=Form+Recovery&appver=53.0&platform=windows




Redigeret af Pomse - 19 Jun 2017 kl. 12:51
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 11:54
Er i gang med at rigge Pale Moon til og så køre med den som default browser (på denne pc). Har indtil videre opgivet at finde et tilfredsstillende alternativ til Lazarus. Det findes vist ikke udover Form History Control, som altså ikke er et reelt alternativ. P&P Angry
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 11:01
For mit vedkommende opstår problemet gerne, inden jeg er færdig og klar til videresendelse. Jeg kommer ved en fejl til at lukke fanebladet eller noget andet, fx at Nettips' serverforbindelse er for langsom eller helt væk. Serverproblemet sker gerne omk. middag- eller midnatstid og for ofte, synes jeg.

Firefox har i øvrigt deaktiveret min nye Form History Control, da den åbenbart ikke bryder sig om den. Jeg kan ikke aktivere den. Kun fjerne. Men jeg kan geninstallere, så den virker igen. Underligt at Firefox overhodet lader den installere og uden advarsel.

Men på det grundlag vil jeg ikke anbefale Form History Control. Det er krampylisk at skulle geninstallere den, hver gang FF tændes. Jeg fortsætter søgningen efter alternativ.

Måske Pomse har ret mht. keylogger.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Jun 2017 kl. 09:24
De "forsvindende tekster" er altså stadigt et problem, så her på rederiet anvendes, at der tages en kopi af teksten, før den videresendes.....når det altså huskes. Man kan mistænke, problemet ligger i, at der er et "time out" for hver session. Det passer jo ganske godt med, at det i reglen er hele epos'er, som forsvinder. Det er voldsomt frustrerende, sååhh =>ctrl A => ctrl C hvis man i sin iver husker det Tongue
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jun 2017 kl. 23:30
Joh, men nogle vil nok mene, at jeg overdriver, fordi de synes kritik er noget negativt. Jeg synes det modsatte. At acceptere alt uden kritik er i mine øjne mangel på selvkritik. Det finder jeg uundværligt, for ikke at sige dumt.

Alle forældre har pligt til at kritisere deres børn, når de gør noget forkert, så de dermed kan udvikle en kritisk sans, herunder selvkritik. Hvordan skulle ungerne ellers blive ansvarlige voksne?
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Jun 2017 kl. 23:03
Nu er du jo ikke nybegynder, så mon ikke du har de kritiske briller på? Det tror jeg Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.223 sekunder.