Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Windows
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Win10 - Dvale/opvågning
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win10 - Dvale/opvågning

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jun 2016 kl. 13:16
Barsko: Har du nattevagter da? LOL dagens griner.


Redigeret af Osten - 09 Jun 2016 kl. 13:18
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jun 2016 kl. 13:46
4 spørgsmål:

I disse for vort land så svære nymodens tider, hvor computerne tænder og slukker i løbet af notime ved et klik - evt. også på kontakten på væggen - hvorfor så kere sig om slumre, dvale etc.?

Jeg mener: med mindre man har spøgelser, skulle det vel ikke kunne lade sig gøre, at computere starter helt af sig selv, vel?

Så hvorfor ikke spare sig selv for unødige bekymringer og bare tænde og slukke for halløjet?

Hvad er formålet med at sætte sin computer i slumre/dvale tilstand udover at bruge en helveds masse strøm og deraf følgende astronomisk el-regning?

Det samme gælder for fjernsyn: sluk i stedet for standby. Og godt at min bil ikke har slumre/dvale tilstande. Den skulle nødig tænde og køre til Roskilde på eget initiativ, medens jeg selv ligger i slumre/dvale tilstand, og jeg så en bitterlig iskold og bælgmørk vintermorgen må vente på bussen for at komme på arbejde. Brrrrrrr.....
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jun 2016 kl. 14:18

Jeg bruger slet ikke Dvale, og sjældent mit TV.

Via mine mange Feeds ser jeg de nyheder JEG vil se, bestemmer altså selv hvilke jeg vil se, og i vilken rækkefølge. Cool

Ser jeg, som fortiden dagligt en serie, på en times tid, bliver PCen da ikke slukket. Det er muligt, at dvale kan spare nogle kroner, på elregningen, men det kan ikke være ret meget. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jun 2016 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:

Jeg bruger slet ikke Dvale, og sjældent mit TV.

Via mine mange Feeds ser jeg de nyheder JEG vil se, bestemmer altså selv hvilke jeg vil se, og i vilken rækkefølge. Cool

Ser jeg, som fortiden dagligt en serie, på en times tid, bliver PCen da ikke slukket. Det er muligt, at dvale kan spare nogle kroner, på elregningen, men det kan ikke være ret meget. Big smile

Nogenlunde det samme her. Men jeg slukker da pc'en, inden jeg går i seng og snorker i 9-10 timer, eller når den har været tændt så længe, at jeg blir nervøs for, at den har fået feber, og temperaturen nærmer sig kogepunktet. LOL

Men ellers tager jeg det roligt, og pc'en kan sagtens få lov at køre, evt. skanne, mens jeg er ude og handle. Bortset fra det kan jeg ikke se det store problem i at tænde og slukke helt. Det tager jo ikke flere timer som i fordums tid før XP.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Prutterhunden Prutterhunden skrev:

4 spørgsmål:

 Og godt at min bil ikke har slumre/dvale tilstande. Den skulle nødig tænde og køre til Roskilde på eget initiativ, medens jeg selv ligger i slumre/dvale tilstand, og jeg så en bitterlig iskold og bælgmørk vintermorgen må vente på bussen for at komme på arbejde. Brrrrrrr.....


LOL Det ville være nederen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 08:10
Jeg har altid min laptop på hibernate, og genstarter den så indimellem,kører win10, men har aldrig været ude for at den starter af sig selv.
Og som ElBarsko skriver, de 4 kroner der spares om året på at lukke den helt ned, kan jeg godt leve med at skulle betale. Hibernate tager ca. 4 gig af harddisken, og hvad så, harddiske koster jo heller ikke meget i dag.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 10:22
På min Win10 installation tager Hibernation mellem 6-7 GB, som jeg dog ikke mangler. Imidlertid bruger jeg som tidl. nævnt kun funktionen, hvis jeg manuelt kalibrerer batteri. Når jeg har aktiveret Dvale/Hibernation, får jeg ingen af de nævnte problemer. Det ville bringe "kludder" i kalibreringen". I øvrigt begår Windows Club også en fin lille portabel ting til at kontrollere, at Windows, ikke tager det totale herredømme over dine funktioner. Men vær min gæst, hvis du bruger samme system's task manager mv til at fikse styresystemet's egne

Dén anvender jeg, når jeg af og til bliver træt af evige resets aka, når pc'en "får sin egen vilje" : http://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-4-windows-10

Redigeret af AFFI - 10 Jun 2016 kl. 10:35
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 10:57
Nå det er en ny version af ultimate tweaker den ser rigtig god ud.
Tak for tippet Affi.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 15:12
Selv tak, Osten, jeg er selv rimeligt begejstret. Herligt, du kunne bruge den - endnu bedre med en tilbagemelding. Forum er rart for tiden Smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 Jun 2016 kl. 16:58
"Forum er rart for tiden Smile"

Ja, Affe. Og det tror jeg, vi bl.a. kan takke nogle nye medlemmer for, der i stedet for udelukkende at kommentere andres indlæg mere el. mindre positivt, selv aktivt leverer både positive og muntre indlæg, men også selvstændigt tænkte og forholdende sig kritiske til en verden, som desværre ikke er lutter lagkage. Det har højnet niveauet.

Og nå ja, så er det jo blevet sommer.

Men det ser ud til, at disse nye medlemmer har fattet, at Nettips ikke blot skal bestå af nogle få, der forventes at levere varen, og andre som blot tager imod og læser uden at levere noget som helst på egen hånd.

Det synes som om, man har haft den tvangstanke, at man blot passivt skulle vente på andres indlæg, som man så kunne kaste sig over for at få udløsning for sine frustrationer, hvilket er en alvorlig misforståelse af Nettips' ånd.

Nettips er ikke et forum for surmuleres gensidige personlige nedrakning, men forum for ligeværdige, der alle bidrager med hver deres tilskud på godt og ondt. Et forum, hvor der er højt til loftet og plads til uenighed uden at gå til yderligheder.

Eller kort sagt: Nettips skal ikke være en børnehave, hvor ungerne skal sidde i krogene - forurettede med korslagte arme, forargede og fornærmede over de andre unger og vente på, at moar skal komme og trøste dem. Kom ud i solen og leg med os andre!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.203 sekunder.