Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Mozilla Firefox update ?
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mozilla Firefox update ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mozilla Firefox update ?
    Sendt: 13 Apr 2016 kl. 11:19
Firefox er min sekundære browser, som jeg er ved at blive lidt mere fortrolig med. Ja, det troede jeg da, mens jeg kørte den i 45.0 & 45.01 (64bit) version. Forleden opdaterede den så til 45.02, og nu er den sør'me på engelsk Shocked

Well, det er ingen katastrofe, men jeg foretrak da, at have den på dansk, som jeg havde før opdateringen. Den manøvre kan jeg ikke finde ud af. Kan det lade sig gøre at lægge en sprogpakke ind et sted, når det nu ikke er muligt at ordne det gennem settings. Jeg lader for øvrigt, Firefox, passe sig selv m.h.t opdateringer. Takker på forhånd.

PS. Jeg vil nødigt i gang med en reinstallation, for sidste gang blev mine bogmærker fuldstændigt uorganiserede, og det tog en krig at få omtrentligt styr på det.
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 12:08
tryk Funktioner
vælg Indstillinger
vælg Indhold
kik efter sprog
nederste og "vælg"
find Dansk
eller tilføj det

håber du kan Engelsk
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 12:36
Dine problemer, både at ræven plusli taler engelsk, og at bogmærker gik agurk, er mig en gåde, som jeg ikke har fornuftigt svar på.

Umiddelbart ville jeg først gemme bogmærker som HTML-fil og derefter installere sidste danske stabile Firefox 45.0.2 DK

Gemme bogmærker, fx på skrivebord:

Klik på Bookmarks (i menulinie el. via orange Firefox-firkant øverst tv.) > Show All Bookmarks > Import and Backup > Export Bookmarks to HTML.. og find Skrivebord el. andet sted, du kan huske og klik [Gem].

Installér Firefox 45.0.2 DK
 
Hvis dine bogmærker igen er gået agurk, skal den gemte HTML-fil hentes med næsten samme procedure som før, dog nu forhåbentlig på dansk:

Klik på Bogmærker (i menulinie el. via orange Firefox-firkant øverst tv.) > Organiser bogmærker > Funktioner > Importer bogmærker fra HTML.. og find og klik på den gemte HTML-fil og vent tålmodigt ..

Jeg vil anbefale, at du viser dine bookmarks/bogmærker i sidepanel for overblikkets skyld:

View/Vis > Sidebar/Sidepanel > Bookmarks/Bogmærker (igen i menulinie el. via orange Firefox-firkant øverst tv.).

Så skal gamle bogmærker slettes og de nye trækkes ind i mappen Bogmærkelinjen øverst i sidepanelet i rækkefølgen øverst til nederst.

PS. Al begyndelse er svær, men øvelse gør mester. Proceduren kan se kompliceret ud efter min beskrivelse, men for mig er det næsten daglig rutine og går rimeligt hurtigt. Du vil nok hurtigt greje logikken i proceduren, men derfra og til rutine er der sæføli et stykke vej.

Held og lykke, Affe! Heart
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Online
Point: 27053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 12:54
Fik også opdateringen, men den ændrede sig ikke til engelsk..
Du kan jo hente FF manuelt på dansk, og installere den oveni, det skulle ikke slette dine bogmærker.

- Du kan evt. sikre dig med livrem og seler, ved at lave backup af dine bogmærker og addons med Febe. Wink


Redigeret af Bindegal - 13 Apr 2016 kl. 12:54
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 13:24
Hejsa, Netsurferen. Den setting havde jeg så styr på, men den oversætter ikke browseren's sprog - desværre Confused

Jeg har nu begået såvel json som html backup, men før jeg vover pelsen med reinstallering, da var det måske ikke så tosset at se, om, Binde¨s, råd overskriver den engelske til vort smukke Modersmål. Mange tak, herfra skulle jeg kunne finde ud af det. Jeg melder tilbage, når "problemet" er løst. Igen overraskes jeg over, hvor hurtigt hjælpen bliver givet i dette forum, selvom jeg efterhånden burde være tilvænnet. Man skal bare ikke tage noget for givet, vel Thumbs Up
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 13:28
Affi du har ikke tilfældigvis Heimdal installeret for så er det nok den der laver "ulykken" Wink
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 13:52
Hejsa, queen. Jo, jeg har netop installeret Heimdal Pro, da den var ude som giveaway. Som jeg burde have gjort i første omgang - nemlig at lukke alle kørende programmer inden installationen, gjorde jeg så denne gang. Godt tip Wink

Derefter forsøgte jeg bare at lade den danske Firefox overskrive den eksisterende installation. Bum, problemet løst. Alle bogmærker, tema/styling, tilføjelser og hele den tyrkiske musik er præcis som det skal være - på dansk. Jeg har ingen problemer med engelsk, så det er sikkert bare vane. Igen, mange tak for enestående service Hug


Redigeret af AFFI - 13 Apr 2016 kl. 13:55
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 14:08
Tillykke, Affe!

At den danske version ville løse problemet, var hvad jeg regnede med lissom Binde. Så undgik du en større procedure - men er måske god at have skrevet bag øret.

queen stod for mysteriets opklarelse, og det var flot!

PS. Har travlt med Windows opdateringer. Mangler nu 2 ud af 5 maskiner. Så jeg farer hid og did mellen fsk. maskiner for også at følge Nettips.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 14:56
He he, Tak skal du ha´. Hvis' link, tror du, jeg brugte

PS. Jeg orker ikke at gå i gang med at tjekke, hvorfor den opdaterede til engelsk version, men, queen, kan meget vel have en pointe, da jeg jo netop lige havde installeret Heimdal. Fremover freder jeg Firefox dér, og lade Maintenance sørge for vedligeholdelsen. Det kan selvfølgeligt være en konflikt mellem Heimdal og Firefox Update, som førte til miséren. Rigtig godt set, queen. Flere forumaktive damer, vil være dejligt


Redigeret af AFFI - 13 Apr 2016 kl. 15:16
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
queen Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 10 Jan 2011
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 1862
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 Apr 2016 kl. 18:54
Hej Drenge, jeg havde problemet for omkring 4 mdr. siden hvor jeg lige have installeret Heimdal som automatisk lavede en opdatering af Firefox.

Uanset hvordan jeg lavede en ny opdatering af FF, så var den på Engelsk, hvilket jeg absolut ikke gider have. Cry

Jeg slettede Heimdal  og problemet var løst, jeg fik med det samme den danske version. 

Da jeg sendte mit svar, kunne jeg simpelthen ikke huske det andet program, som muligvis også kan lave samme problem, men tror det hedder Secunia ?
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.215 sekunder.