Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Nettips > Ris og ros
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Usynlige youtube clips
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Usynlige youtube clips

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Usynlige youtube clips
    Sendt: 02 Feb 2016 kl. 10:58



Redigeret af hede - 11 Mar 2017 kl. 23:44
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 11:15

Links der ikke er klikbare, kopierer jeg til Word, og når jeg så klikker på det usynlige link, får jeg denne advarsel:

 

WOT viser grønt.

Har du et link til tråden?

https://www.youtube.com/v/heKerLmFXTg

https://www.youtube.com/embed/edeXu6ozlOA

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 11:21
Det har jeg også, hede, og jeg har nævnt det ved flere lejligheder. Der er en bug i systemet, for det er som vinden blæser, om en video bliver synlig - eller blot forsvinder, når man trykker på pilen. Jeg har Flashblocker, og lige til jeg vil se videoen "live", forsvinder den ofte. Jeg mener, fænomenet opstår, når man bruger YuoTubes's indlejring - og når man anvender sikker søgning (https). "S" skal fjernes. Jeg tror, det var, Barsko, der foreslog, at man kunne indsætte hyperlink over video klippet, hvis man ville være sikker på, at folk kunne se det. Jow, det er en irritation.

PS. Jeg ser, Barsko, har skrevet, mens jeg forfattede mit epos - hvor, Barsko, er nævnt Smile



Redigeret af AFFI - 02 Feb 2016 kl. 11:23
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 11:31
Måske jeres flash ikke er aktiveret? På mine Firefox'er er plug-in'et Adobe Flash sat til at spørge om lov. Det gør det så - jeg aktiverer - og no problemos.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 11:34

Der ER et link, øverst til venstre i videoen (titlen),

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 11:52
Prutter har en pointe, men den holder ikke hver gang. Jeg bruger selv Flashblocker, og på Firefox har jeg en genial lille addon, jeg tidligere har slået på tromme for. Den bestemmer, om Flash, Java, Javascript, Silverlight o.m..a skal være aktivt. Link følger, men det er ingen løsning. Derimod er det en glimrende indretning til at se, hvad man har aktiveret. QuickJava hedder den. Den kan "settes", og Firefox skriver, at den ikk er komatibel med version 44. Det er ikke korrekt. Den virker fortræffeligt.

QuickJava hentes her : http://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/quickjava/




Redigeret af AFFI - 02 Feb 2016 kl. 11:54
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02 Feb 2016 kl. 22:49
 

Redigeret af hede - 11 Mar 2017 kl. 23:43
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Feb 2016 kl. 13:11
Jeg kan se alle videoerne i dine links, hede.....hvis jeg bruge Firefox Vers. 44. Da jeg prøvede samme side med Google Chrome, får jeg præcis den oplevelse, du beskriver. Imidlertid har jeg tit og ofte oplevet fænomenet, at YouTube clip forsvinder, når man klikker på pilen. Hmm..? I skrivende stund, aner jeg ikke, om jeg får sat et YouTube clip ind korrekt. Jeg prøver fra Firefox - efter anvisningen.


Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
mjjzf Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 16 Okt 2007
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 4751
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjjzf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Feb 2016 kl. 14:45
Hvis det er en video, kunne man jo hente med et af Youtube-downloadværktøjerne og se, hvad der gemmer sig...
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03 Feb 2016 kl. 18:26
Ikke helt forstået, Morten, for det varierer, om et YouTube clip her i Forum virker eller ikke virker. Det kan afhænge af, hvilken browser man anvender. Er det noget, som kræver Java eller Flash, så bruger jeg altid Firefox. Til andre ting kan en anden browser være at foretrække. Oprindeligt, handlede det om, at nogle indlejrede clip simpelthen ikke kunne ses - eller de simpelthen forsvandt, når man klikkede dem.

Som tidligere nævnt bruger jeg selv en blocker for Flash og en anden addon til at bestemme, om, Flash, JavaScript, Silverlight, Java og andet skal være aktiveret i Firefox. Chromium håndterer selv disse ting, og her er Java smidt på porten.

Summa summarum : Jeg læser det, som om der ewr et problem med at sætte videoer ind - eller rettere, at de forsvinder. Desuden oplever jeg præcis de samme mystiske hændelser, som, hede, beskriver. Tilsyneladende er det kun et par stykker på nettips, der har bemærket det - eller alternativt, at det virker for alle andre end, Hede, og undertegnede Ermm

PS. YouTube's indlejringslink fungerede ikke sidst, jeg prøvede, hvis det var et forslag. Det er en smule forvirrende, for man kan sagtens komme ud for, at et link, man har indsat, lyser flot og koboltblå op.....og så er det ikke klikbart for andre. Dvs at man ikke med sikkerhed ved, om det, man poster, fungerer. Jeg har tidligere illustreret det grafisk...
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.