Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Andet > Alt muligt
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Mælk øger din dødsrisiko
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mælk øger din dødsrisiko

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mælk øger din dødsrisiko
    Sendt: 09 Jan 2015 kl. 12:38

Lene Hansson: Mælk øger din dødsrisiko

Et af de helt store spørgsmål i min kostklinik, er kalk og mælkeindtag. For et par måneder siden, kom der en ny stor officiel undersøgelse omkring mælk frem. Den blev gengivet i flere medier, og det var ikke helt det, vi er vant til at læse. Et nyt stort svensk forskningsprojekt viser nemlig, at dødeligheden øges for hvert glas mælk man som voksen indtager.

Citat: "Jeg har de seneste 30 år ikke drukket mælk, fordi der i årenes løb har være flere andre undersøgelse, der har vist at mælk ikke gør noget godt for knoglerne - men faktisk er medvirkende til at øge risikoen for knoglebrud." Godt argument: "Kigger vi på kvindens mælk og komælk, kan man se at der i komælk er 3-4 gange så meget kalk, som i den kvinden giver sit barn. Det er klart, for en kalv skal vokse sig til 300 kilo på bare 9-12 måneder. Det skal menneskebabyer jo altså ikke." Citater slut.

http://www.bt.dk/lene-hansson/lene-hansson-maelk-oeger-din-doedsrisiko

Jah, der har jo, gennem årene, været delte meniger, om den kost vi menneskerindtager, og det har ofte skiftet mellem godt, og skidt. Hvis man skifter opfattelse af noget, som her mælk, er det vel OK, når det bygger på årelange undersøgleser.

Selv har jeg ikke drukket mælk i flere år - så noget om påstanden er der vel? Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 12:49
Personligt anskuer jeg det fra den vinkel, at granvoksne mænd (og kvinder) jo bør finde deres kalcium og proteiner fra andre kilder. Undtagelsen er dog visse syrnede mælkeprodukter, som stadigt gør noget positivt for bl.a. peristaltikken. En skål youghurt i ny og næ er den undtagelse, jeg gør, når det kommer til mælkeindtag. Jeg foretrækker også smør på mine morgenstykker - omend risikoen er stor Big smile
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 13:17

Mælk bruger jeg kun når jeg en sjælden gang laver risengrød.

Bruger ikke Smør, og sukker dagligt. Har en pakke Smør, skåret i firkanter, så de paser til Risengrøden, i fryseren. Kan så også hurtigt, via Microovnens Defroster, tøes hurtigt op, hvis en gæst måtte ønske dette.

Til Risengrøden, og Jordbær, bruger jeg  sukker, men piskefløde, i stedet for mælk, til Jordbærrene. Big smile

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 15:52
- Der er ikke alkohol i mælk!



LOL
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Bindegal Bindegal skrev:

- Der er ikke alkohol i mælk!



LOL
Hallo, der er en grund til, at mælk er usundt fluidum, som voksne mænd bør holde sig langt fra LOL
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 18:45
LOL

Nemlig.

Øl til mandfolkene!
Vand til møgungerne!
Mælk kan kvinderne selv lave, hvis de absolut VIL have mælk. Det gider vi squ ikke diskutere med dem. Basta!
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Bindegal Bindegal skrev:

- Der er ikke alkohol i mælk!
LOL

Og dog, Mælk med procenter: http://dk.gbtimes.com/livet/airag-hoppemaelk-med-procenter
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 20:05
Hvad så med ost?
Skal vi nu til at dø af det også? LOL

Favoritten er Blåskimmel/Gorgonzola!

Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af hede hede skrev:

Oprindeligt skrevet af Bindegal Bindegal skrev:

- Der er ikke alkohol i mælk!
LOL

Og dog, Mælk med procenter: http://dk.gbtimes.com/livet/airag-hoppemaelk-med-procenter

Gæret Hoppemælk  Shocked Det fik vi serveret da vi ankom til UFA lufthavn Kl. 22,30 en gang i 98.

Det smagte afskyeligt, men som altid var der også brød, og salt, det kunne fjerne den grimme smag.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09 Jan 2015 kl. 20:44
Dead


Redigeret af Bindegal - 09 Jan 2015 kl. 20:45
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.