Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Software og hardware
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Tradem.net
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tradem.net

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pomfritsovs Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 13 Okt 2013
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomfritsovs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tradem.net
    Sendt: 18 Nov 2013 kl. 16:06
Til top
pomfritsovs Se dropdown menu
Nysgerrig
Nysgerrig
Avatar

Oprettet: 13 Okt 2013
Status: Offline
Point: 7
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomfritsovs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 16:09
den skulle så lige havde være i forummet internettet men håber i vil svare alligevel.
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 19:41
Det tror jeg, du skal holde dig langt, langt væk fra. Og jo, som der står, "for godt til at være sandt". Måske det vil koste dig langt flere penge, end den løn "tilbudet" lyder på. Hvis det var sandt, hvorfor har vi så arbejdsløshed?

WOT (Web of Trust) kan ikke lide siden iøvrigt.

Bortset fra det er det ikke så vigtigt, hvilket forum du bruger - bare budskabet bliver hørt. Somme tider kan det være svært at vælge hvilket forum, der passer bedst. Tænk ikke for meget over det - bare tag et.
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
Guests Se dropdown menu
Guest Group
Guest Group
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 Nov 2013 kl. 19:50
Det vil jeg også mene man skal holde fingrene langt væk fra.
Det er et Ukrainsk baseret foretagende, kan ses på whois: http://whois.domaintools.com/tradem.net

I dette tilfælde er WOT vel ikke meget bevendt, da der ikke er nogen der har skrevet om siden Smile


Redigeret af hede - 18 Nov 2013 kl. 19:53
Til top
Prutterhunden Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 30306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prutterhunden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Nov 2013 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af hede hede skrev:

I dette tilfælde er WOT vel ikke meget bevendt, da der ikke er nogen der har skrevet om siden Smile
Tænker man kun på WOT i forbindelse med tradem.net, har du ret i, at WOT ikke er meget bevendt, men det var nu heller ikke min mening at fortælle om WOT udelukkende derfor.

pomfritsovs er ny på Nettips og, hvem ved, måske heller ikke så erfaren med internet, IT, computer osv.? Det er ialtfald min fornemmelse. Jeg bruger selv WOT som et "første-advarsel-program" og tænkte, at pomfritsovs også kunne have gavn af det på denne måde. Der er jo millioner af websider, hvor WOT er et nyttigt redskab, måske ikke specifikt mht. tradem.net, men så mange andre med tilknyttede kommentarer.

Havde pomfritsovs haft WOT, var han altså allerede blevet advaret på forhånd, hans nysgerrighed blevet vakt, og han var måske derefter gået dybere i en efterforskning. Selv lod jeg også lige VirusTotal tjekke, men VirusTotal viser kun om der er malware eller ej og ikke andre mistænkeligheder. VirusTotal sagde god for tradem.net, men faren ved det er, at man glemmer selv at tænke videre over det og overse gråzonen mellem enten-eller. Kommentarerne på WOT kan modsat VirusTotal give et mere nuanceret billede.

Skulle jeg så ikke også have gjort opmærksom på VirusTotal? Jo, måske. Men er man ny i faget, skal man nok ikke have for meget serveret ad gangen, og VirusTotal er en smule mere avanceret at håndtere.

Jeg nøjedes med min fornemmelse overfor tradem.net grundet på min erfaring, medens du gik mere grundigt til værks via whois, og det er jo helt fint og underbygger det, jeg nøjedes med at fornemme. Det er vel så forhåbentlig gået rent ind hos pomfritsovs, når vi er 2 gamle rotter, der når den samme konklusion, men ad 2 forskellige veje. Thumbs Up
PRUTTERHUNDEN - hurtigere end lyset!

Nettips Brugervejledning
Til top
krummedige Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6027
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krummedige Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Nov 2013 kl. 02:34
Rent forum spam Dead det har intet med netto at gøre...
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Nov 2013 kl. 13:33
Jeg kan slet ikke åbne linket, og jeg tænker, at det kan skyldes, at jeg har blokeret for doubleclick's nysgerrige næse. I forlængelse af, Prutterhunden's service kan jeg dog bidrage med lidt mere af slagsen Lamp

Web Of Trust (til flere browsere) : http://www.mywot.com/en/download 

Forkort et langt link : http://llk.dk/ 
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34107
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Nov 2013 kl. 13:49

Apropos korte links, den kendte jeg ikke. Thumbs Up

Bruger Googles: http://goo.gl/

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Netsurferen2 Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 26 Dec 2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 5471
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netsurferen2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19 Nov 2013 kl. 19:46
jeg giver intet for wot, man kan jo manipulere med "god" og "farlig"
-det gør kun wot mere uegnet for nybegyndere.
HUSK: den mest udbredte fejl er, fejl40 ;-)
Windows 10 Home 64-bit
Avast
Til top
AFFI Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 05 Apr 2008
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12535
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AFFI Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 Nov 2013 kl. 00:24
Enig, netsurfer - WoT du'r ikke som eneste "vejleder". Imidlertid har den en stemme i selskab med for eks Norton's Connect Safe + AV-programmet's siteadvisor og en smule sund fornuft...
Our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.