Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Hjælp og vejledninger mv.
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - Hjælp med Drupal hos One.com
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp med Drupal hos One.com

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp med Drupal hos One.com
    Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:41
Kan nogen hjælpe med at finde en udførlig vejledning mht. at opsætte Drupal hos One.com.

Har været gennem den her
http://drupal.org/documentation/install/create-database

Strander simpelthen ved databaseoprettelsen i phpMyAdmin i Kontrolpanelet.

Kan nogen komme med forslag eller linke til en udførlig vejledning?
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34110
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:44
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 19:49
Skal man selv oprette en database + bruger hos One.com? Jeg mener at de opretter en til folk fra begyndelsen af, men jeg husker måske forkert?
I sin tid da jeg oprettede et webhotel hos dem, synes jeg at jeg modotg en mail med info om mail, ftp, database mv.
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24 Apr 2012 kl. 22:10
Tak for jeres bidrag. Kigger på det.

Jeg har det hele hos One.com men Drupal er faktisk ret komplekst CMS, der er ret vanskelig at få på One.com ifølge mine søgninger. Lige præcis noget for mig. LOL



Redigeret af e-tech - 24 Apr 2012 kl. 22:16
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 19:16
Ok, det er lykkedes mig at opsætte en Drupal CMS hos One.com ved at sætte # foran
Options -Indexes
og
Options +FollowSymLinks

i .htaccess filen.

Det var åbenbart kun det, der skulle gøres inden jeg kunne gå videre til opsætningsiden via install.php.

"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Online
Point: 34110
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 19:20

Jah, som det hedder: Liden tue kan vælte stort læs.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Admin Se dropdown menu
Staff
Staff
Avatar

Oprettet: 14 Okt 2007
Sted: Sydfyn
Status: Offline
Point: 4028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Admin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25 Apr 2012 kl. 19:37
Godt at det lykkedes, e-tech!
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:39
Wow, det er godt nok en hel ny verden af muligheder. Der ser superspændende ud.

Målet er at blive god til Drupal. Det betyder i praksis at man bliver total rundtosset i de næste par uger og forvirret på et højere niveau indtil det hele har lagt sig på rygraden. Men, så'n er det jo med læring.
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af e-tech e-tech skrev:

Wow, det er godt nok en hel ny verden af muligheder. Der ser superspændende ud.

Målet er at blive god til Drupal. Det betyder i praksis at man bliver total rundtosset i de næste par uger og forvirret på et højere niveau indtil det hele har lagt sig på rygraden. Men, så'n er det jo med læring.


Så sådan ca. de samme symptomer man får lige efter man er blevet gift?Big smile
Til top
e-tech Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 14 Okt 2007
Status: Offline
Point: 6927
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér e-tech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27 Apr 2012 kl. 22:40
Jeg er stadigvæk rundtosset og det virker som om tingene aldrig kommer til at lægge sig på rygraden. Ligeså snart man får styr på det ene modul og tror at man har knækket koden, går hele systemet ned.  Efterfølgende kan man hellere ikke bruge backup og er nødt til at hente diverse adons. Til tider kan det virke uoverkommelig man men bliver ved med at finde sig i det.

Med Drupal går det dog fremragende. Big smile
"Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall." - Confucius
Til top
 Besvar Besvar Side  12>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.