Nettips.dk Hjemmeside
Forum start Forum start > Tips til... > Internettet
  Nye indlæg Nye indlæg RSS Feed - CCFinder
  Alm. spørgsmål Alm. spørgsmål  Søg i forum   Begivenheder   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CCFinder

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:

Et eksempel på et "Lovligt" Billede?


LOL Jo, jeg ved godt hvad du mener.. Og iøvrigt, bør den som lægger billeder ud til offentligt skue på internettet, ikke vide at dette om muligt vil blive brugt?

Kunne være sjovt, hvis man lavede et fedt billede/logo, og lagde det på internettet, og skrive nedenunder "Dette billede må ikke downloades!"

Jeg bruger billeder fra google, specielt til, hvis jeg ikke kan finde et ordentligt billede af et program, når jeg poster i giveaways.

Jeg fandt iøvrigt noget tilsvarende:
http://googlesystem.blogspot.com/2009/06/find-creative-commons-images-in-google.html
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 00:51

Altid rart med alternativer, den er gemt.

Der er jo mulighed for, at undgå folk kopierer ens billeder.

Men kan man jo så lave et printscreen.

Forstår egentlig ikke hvorfor man lægger billeder ud på nettet,

hvis folk ikke må viderebringe/ mangfoldiggøre det.

Det må jo være fordi man ikke forstår betydningen af nettet.

Man lægger jo billedet ud til offentlig beskuelse.

Det jeg ikke vil have andre skal kunne kopiere, lægger jeg da ikke ud på nettet.

Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:

Altid rart med alternativer, den er gemt.

Der er jo mulighed for, at undgå folk kopierer ens billeder.

Men kan man jo så lave et printscreen.

Forstår egentlig ikke hvorfor man lægger billeder ud på nettet,

hvis folk ikke må viderebringe/ mangfoldiggøre det.

Det må jo være fordi man ikke forstår betydningen af nettet.

Man lægger jo billedet ud til offentlig beskuelse.

Det jeg ikke vil have andre skal kunne kopiere, lægger jeg da ikke ud på nettet.



En udstillings-vare er heller ikke din, blot fordi den er til offentlig beskuelse!Wink
Med din argumentation, ville det være lovligt at kopiere et hvilket som helst maleri på et museum f.eks., hvilket ikke er tilfældet lige pt.Smile
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:37
Det kan diskuteres om man på tage et printscreen.
Men vil man ikke have der bliver taget et kopi via H.klik/gem som, findes der jo mulighed for, at det ikke  kan gøres.
En udstillngsvare er , for mig, en bårlig sammenligning. Nettet er unikt.


Redigeret af El Barsko - 14 Mar 2012 kl. 01:38
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:51
Jo, hvis man nu tager et screenshot af et billede, og bruger det på sit site.. Så vil man sikkert få ACTA på nakken LOL
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:

Det kan diskuteres om man på tage et printscreen.
Men vil man ikke have der bliver taget et kopi via H.klik/gem som, findes der jo mulighed for, at det ikke  kan gøres.
En udstillngsvare er , for mig, en bårlig sammenligning. Nettet er unikt.


Hvis man vil, kan man rippe ethvert billede. Nogle er så påhæftet vandmærker, men selv disse kan fjernes. Lovligheden af dette, er så et andet spørgsmål.

Så, implicit ligger du i det, at nettet er unikt, så er det ok at tilsiddesætte gængse normer fra det "virkelige" samfund? Eller sagt på anden måde, at alt der ligger på nettet er hvermands-eje? Den er længere ude end kragerne gider flyve barskoWinkLOL
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:57
Når man ikke har lavet en spærring mod kopi af sit billede, på Netet (taler ikke om Museer), kan jeg ikke se, at det er forkert, at kopiere.
Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du formoder jeg mener.
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Bindegal Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 17 Okt 2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 27047
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bindegal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 01:58
Jeg syntes at alt hvad der er på nettet, på en eller anden måde er et slags hvermands eje til en vis grad..

For, hvis jeg laver et klistermærke, og hænger det op et offentligt sted (eksempelvis på en lygtepæl), så må jeg også gå ud fra, at andre kan tage det, eller enda hænge det op på en privat arbejdsplads..

Men, jeg syntes også at have lagt mærke til, at flere og flere billeder har vandmærker på..
Til top
El Barsko Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk
Avatar

Oprettet: 02 Dec 2007
Sted: Slangerup
Status: Offline
Point: 34105
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér El Barsko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 02:01
Ja, jeg har flere gange fået besked om, at kopiering ikke er tilladt, sådan.
Når folk ikke benytter sig af det, så må det være tilladt.
Venlig hilsen El Barsko

Optimisten er ofte lige så forkert på den, som pessimisten...

men han har det sjovere.
Til top
Dormant Se dropdown menu
Entusiastisk
Entusiastisk


Oprettet: 11 Feb 2012
Status: Offline
Point: 575
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dormant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 Mar 2012 kl. 02:08
Oprindeligt skrevet af El Barsko El Barsko skrev:


Læs hvad jeg skriver, ikke hvad du formoder jeg mener.


Jamen det gør jeg såmænd også. Om jeg så tolker det, som du mente det, kan jeg selvsagt ikke vide. Smile
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>
  Del emne   

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.